Het voelen van je baby

Even een vraagje :

Ik ben nu 19 weken zwanger en ik voel mijn baby in mijn buik bewegen. Hij/zij is wat aan de vroege kant. Ik voelde al wat bewegen met 16 weken en nu heb ik meerdere keren per dag een feestje in mijn buik. En die " vlinders in de buik"   zoals het beschreven wordt zijn al behoorlijke pijnlijke trappen.

Maar ik voel het alleen. Mijn man doet zijn best om het ook te voelen maar voelt niets.

Kan iemand mij vertellen wanneer je ook beweging aan de buitenkant kan voelen ????

Misschien loop ik een beetje te ver vooruit op alles, maar ik wil zo graag dit met mijn man delen. Ik voel vanalles en krijg al een  band met de kleine en mijn man staat er hulpeloos bij.

En heeft iemand een tip hoe ik de kleine het 's nachts rustig krijg ???

De bewegingen en trappen in mijn buik zijn soms heel leuk maar echt niet als je net wil slapen of om 3 uur 's nachts en je weer wakker wordt ervan.

Groeten Jeanine

hoi,
het ligt aan je bouw wanneer je man je baby kan voelen. Als je slank bent kan je man het uiteraard sneller voelen. Mijn man voelde de baby met 17,5 week, maar het is dan ook mijn derde kindje en ik ben van mezelf slank. Mijn eerste dochter voelde ik zelf ook rond 16 weken, en ik geloof dat mijn man haar rond 20 weken voelde.

En over het 's nachts rustig krijgen: dat meen je toch niet serieus he??!!! Geniet er van! Je bent nog maar 19 weken, ik kan me niet voorstellen dat je er last van hebt. Het kindje zit nog niet in de buurt van je ribben en is nog niet sterk genoeg om je pijn te doen. Je kindje hoort juist actiever te zijn als jij gaat liggen!

hoi Jeanine

ik voelde me mannetje met 16 weken heel duidelijk. ik ben zelf niet dun of zo heb een normaal postuur dus vind zelf niet dat het aan je postuur ligt maar hoe je  kleine ligt. Me vriend kon onze kleine vent met 20 weken voelen.

Dit is heel normaal je kleine moet zo veel kracht uit oefenen om door je buikwand wat van zich te laten zien en voelen en zoveel krachten hebben die kleintje nog niet met deze leeftijd (het is vervelend voor je vriend/man maar hij zal toch moeten wachten) gemiddeld kan je met 22 weken de kleine aan de buitenkant voelen en zien bewegen.

wat voel je dan, als je wakker word of waar heb je last van want normaal gesproken kan je er nog geen last van hebben omdat je kleine nog zo klein is.
Misschien is het iets anders.

geniet van de schopjes (ook al vind je het af en toe vervelend maar je zwangerschap gaat echt heel snel mijn mannetje is alweer 6 maanden)

groetjes quinta mamma van tijn

is de pijn niet het samentrekken van de baarmoeder? ik zeg niet dat de pijn niet van de baby kan komen, maar dan heb je echt een voetballer hoor:p
ik heb weleens pijn als ik me snachts omdraai, dan lijkt het of de baby niet meewil, dwarse donder...
ik ben nu 20 weken van de eerste en kon het zelf al heel vroeg voelen, 16 weken, en mijn vriend bij 18 weken, maar hiervoor moet ik wel in bad liggen, dan ligt mn buik anders...

Dit is mijn tweede zwangerschap en voelde deze kleine al heel duidelijk met 13 weken. Sinds een week of 15 echt schoppen.

Als jij rustig in bed gaat liggen, wordt je kindje vaak actief. Hier kun je eigenlijk weinig aan doen, zo is het nu eenmaal. Je baby gaat vaak vanzelf wel weer slapen. Sommige kindjes vinden het fijn als je ze dan even 'aait' en worden daar rustig van. Anderen worden daar juist actiever door en gaan reageren. Dat zul je dan dus even moeten uitproberen.

Zowel bij de eerste als tweede was de baby vooral erg actief rond 11 uur 's avonds. Ze hebben echt al een heel dag / nachtritme wat slapen betreft. En daar valt eigenlijk niks aan te veranderen.

Groetjes, Marisa

Ik voelde mijn kindje pas met 22 weken.

MIjn man voelde het ook meteen.

Maar het komt heel vaak voor, als de baby aardige bezig is en hij legt zijn hand op mijn buik.

Dat hij / zij dan op houdt met schoppen.

Ik voelde mijn kindje pas met 22 weken.

MIjn man voelde het ook meteen.

Maar het komt heel vaak voor, als de baby aardige bezig is en hij legt zijn hand op mijn buik.

Dat hij / zij dan op houdt met schoppen.

hallo,

ik ben nu ook 19 weken zwanger en voel nu ook zo af en toe schopjes,
ik voel het ook met mijn hand als ik die op mijn buik heb,
maar als mijn man gaat voelen dan is de baby inneens stil hihi,

Terug
Bovenaan