het voelt allemaal zo "normaal"

A

Anoniem

Guest
heey dames...

Ik ben nu 32 wkn zwanger en k merk aan mezelf dat ik niet meer echt met de zwangerschap bezig ben!!
Ik genoot eerst van elke schop maar nu vind ik de schopjes pijnlijk.. ik was eerst in de 7e hemel als ik dacht aan dat er een kndje in mijn buik zat maar nu is dat zo normaal geworden..
En ik voel me zo schuldig hierover!! Ik weet niet waarom maar ik denk gwn dat ik ondankbaar ben als ik niet zo geniet!
Hebben jullie dit ook of ben ik echt de enige?
En voor de ervaren mama's:   slaat dat gevoel weer om zodra je je kindje in je armen hebt??

Gr angela

Hoi Angela,

Ik kan me voorstellen dat je je hier zorgen over maakt.
Ik herken het zelf niet, maar ik merk wel dat ik er minder mee bezig ben dan in het begin. In het begin telde ik iedere week, was ik met alles bezig wat er gebeurde in mijn buik etc. Op een gegeven moment ging de zwangerschap wat meer aan me voorbij. Dan moest ik echt nadenken over hoeveel weken ik nu zwanger was, terwijl ik het daarvoor elke dag precies wist.
Maar ik merk nu naar het einde toe dat ik er ook wel weer wat meer mee bezig ben, vooral omdat het einde meer in zicht komt en ik steeds meer last kwijg van dingen (rug, bekken, etc.). Misschien dat jij ook gewoon snakt naar het einde??

ja misschien is dat het ook wel deels hoor! Ik heb niet echt last van mijn rug of bekken maar wel van bandenpijn en fietsen gaat wat moeilijker de laatste weekjes.
En boodschappen tillen gaat moeilijker, en ik zie allemaal leuke kleren die ik wil kopen haha maar dat kan natuurlijk niet. Ik zit vast aan die 2 stomme positiebroeken!!

Omdat ik zo laat een buik kreeg heb ik maar 2 broeken gekocht dus ik moet nu elke keer wat leuks ervan maken met truitjes ed. Maar het gaat gwn allemaal vervelen.. het wordt zo nromaal allemaal wat er zich afspeelt in mijn buik en ik wil gwn weer normaal kunnen lopen, fietsen en leuk eruit zien.
Nog 8 weken en dan mag het weer hoop ik :p

gr angela

Haha, dat van die kleren herken ik ook!
Zo tegen het einde aan wil je inderdaad niet te veel meer kopen. Bij mij moet het ook komen van de truitjes afwisselen enzo. Want ik loop ook in 2 broeken. Saai he?!

ja erg saai allemaal idd :p maar ja, we moeten nog maar even volhouden dan maar!
Ik zag dat ze nu de nieuwe collectie van de H&M binnen hebben en die is maar leuk!! mooie winterjassen en gave truitjes...mooie broeken! en dan baal ik als een stekker haha! ook omdat ik het niet kan betalen na de bevalling waarschijnlijk omdat k niet meer werk. Mijn vriend is nu de kostwinnaar en kan moeilijk zijn rekening gaan plunderen voor de  nieuwe collectie hahahaha!

Maar buikbanden doen ook wonderen bij truitjes die je niet meer past! kruipen ze omhoog..doe ik gwn zo;n band om hihi..

Gr an

Ja, eerst maar eens zien wat ik pas na de bevalling. Denk niet dat ik zomaar weer in mijn gewone kleren pas. Dus geen idee wat ik in die tussenperiode ga aantrekken.
Wil ook wel een beetje leuk gekleed de straat op ;-)

En doe jij je buikband over je shirtje of eronder? Erover staat bij mij niet zo leuk, vind ikzelf. Ben best groot en dan word die buik nog groter haha

Het is inderdaad heel herkenbaar wat je vertelt. Nu moet ik zeggen dat ik mijn hele zwangerschap als 'onwerkelijk' heb ervaren. En nog steeds zie ik mezelf niet over een week of 8 met een kindje.
Toch heb ik een ander gevoel gekregen en ben ik welbewust gaan genieten van alle bewegingen en veranderingen. Helaas is daar een ziekenhuisopname voor nodig geweest.

Afgelopen zondagnacht heb ik een bloeding gehad, waarna ik direct naar het ziekenhuis moest voor een echo en een ctg (hartfilmpje kindje). De arts meende een grote groeiachterstand te zien en ook het vruchtwater zou niet voldoende zijn. Ik werd direct opgenomen en moest bedrust houden. Paniek alom dus. Dinsdag, einde van de middag, kon ik pas voor een uitgebreide echo terecht. Daar bleek dat het loos alarm was. Waar de bloedingen (maandag nog een keer gebloed) vandaan kwamen is nog alijtd niet bekend. Wel kon ik direct stoppen met werken en vanaf nu sta ik onder controle van de gyn. Woe. mocht ik gelukkig weer naar huis, mits ik me rustig zou houden.

Niet heel leuk allemaal, maar wel een hele opluchting dat het goed gaat. Sinds ik nu op rust ben, merk ik dat mijn kindje veel beweeglijker is en ik geniet hier nu wel van. Ik weet namelijk dat dit een goed teken is. Over andere zaken (kledingnood, lelijk lijf, dikke enkele, obstipatie) zul je mij niet meer horen: ik hoop dat ons kindje over een week of 8 gezond en volgroeid op de wereld komt. De rest is bijzaak!

Probeer dus wel elke dag even stil te staan bij wat je voelt en wat er door je heengaat: het is écht heel bijzonder.

Groetjes, Dee

@ NinoD : Ik doe de band over mijn kleren. Dus een blousje (zwart) met een zwarte buikband. Mijn buik is nog erg klein dus ik accentueer graag mijn buik zodat mensen zien dat ik zwanger ben en niet voor niks zo waggel haha.. de meeste zien het nl niet helaas.Op zwangerschapzwemmen dachten ze dat ik pas in verwachting was
Ik vind het heerlijk om mijn oude  truitjes gwn aan te doen maar ze vallen niet allemaal meer over mijn buik dus dat los ik dan zo op.. Ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw buik is dus weet niet of jij je oude kleren nog (gedeeltelijk) pas, maar dit is een leuke manier om een beetje af te wisselen. En ik accentueer dus mijn buik en jij wilt hem verstoppen hahaha..even ruilen??  Het is ook nooit goed bij ons vrouwen he haha!

@ Dee1976:   Wat een vervelende ervaring zeg! ik snap ook zkr wel dat je erg geschrokken bent! gelukkig bleek het vals alarm maar het doet je dan wel beseffen dat je blij moet zijn dat de kleine nog in je buik zit.
Daarom zei k ook dat ik me een beetje schuldig erover voelde want eigenlijk moet ik blij zijn met dat bewegelijke mannetje in mijn buik!
De laatste loodjes zijn het zwaarst zeggen ze en dat is zeker zo!
Ik kan me ook niet voorstellen dat ik over 8 wkn een kindje in mijn armen heb wat van mij en mijn vriend is en dat ik mijn leven lang een moeder zal zijn en dat ik verantwoording heb voor een nieuw leven... Misschien vind ik het zelfs een beetje eng nu het zo dichtbij komt...

Wat jij hebt meegemaakt is wel iets waardoor je gaat beseffen dat t mis kan gaan en zeker als ze zeggen van een groeiachterstand!! dan schrik je je natuurlijk helemaal dood!!! Ook erg mooi dat je meteen kon stoppen met werken want je rust heb je nu zeker nodig..

Rust lekker uit en geniet nog van de laatste weekjes :) Probeer ik ook te doen hihi

Angela

Terug
Bovenaan