Het vonnis is binnen!

A

Anoniem

Guest
Ik had vorige week al gemeld dat het niet goed ging met mij, dubbel zien en niet scherp kunnen zien, extreem vermoeid  en dergelijke. Erg geschrokken en na verschillende onderzoeken bij de oogarts en de Neuroloog  en controles en afwachten is vandaag de uitslag binnen. Ik heb "Obliquus Superior Parese"  aan het rechteroog. ( uitleg: In de hersenstam zitten zenuwen die de oogspieren aansturen, in de zenuw die de schuine spier van mijn rechteroog aanstuurt heb ik een infarct gehad.) Dit is veroorzaakt door mijn jarenlange hoge bloeddruk. Ik moet nu dus nog meer medicijnen gaan gebruiken en scherpere controles bij de internist. We zijn enorm opgelucht, want alles wees erop dat er nog vervelendere dingen aan de hand waren. Uiteraard is het nog steeds een zorgelijke situatie en ben ik nog niet helemaal uit de brand, mijn bloeddruk wil nog steeds niet stabiliseren, maar daar word aan gewerkt (en vooral gerust). Ik kan nauwelijks omschrijven hoe bang ik ben geweest, het idee dat ik Marit niet zou kunnen zien opgroeien of erger het niet meer mee zou maken, ik ben normaal gesproken erg nuchter, maar ik ben zelden zo bang geweest. De neuroloog gaf nog mee dat ik erg veel geluk heb gehad en dat ik er de volgende keer met minder geluk van af zou kunnen komen, hetzij mijn zicht verliezen of erger, een volledige herseninfarct. (......en bedankt) Mijn zicht komt al langzaam terug, de prognose is dat ik met een week of 4 tot 6 weer 90-95% van mijn zicht terug zal hebben.  Ik was al 2 maanden gestopt met de pil omdat we graag nog een tweede zouden willlen, Marit is natuurlijk door heeeel lang dokteren (ruim 5 jaar) geboren en nu wilden we het op de natuur aan laten komen. Maar nu hebben we dus een negatief advies gekregen om weer zwanger te raken. Even slikken dus. Nu ben ik er nog vrij nuchter onder, ik voel me het rijkste mens op aarde met een heerlijke gezonde dochter en ik ben ook weer O.K. aan het worden. Mijn gezin is zo ook compleet, ik heb geen last van "een leegte". Ik denk dat als het over een paar maanden gestabilisseert is dat ik dan nog best even verdrietig erover zal zijn, maar als ik dan elke dag naar dat heerlijke meisje mag kijken en van haar mag genieten, dat ik dat verlangen naar een 2e kindje een heel goed plekje zal kunnen geven. Lieve meiden; koester je gezondheid, die van je partner en je kindje(s) en wees vooral zuinig en lief voor jezelf!!

groetjes monique mama van Marit

Hi Monique,

gelukkig dat het meevalt! Wel  kl*te dat je een 2e eigenlijk moet laten schieten...  Je hebt  heel erg  gelijk in het koesteren van wat je hebt!!
Ik hoop dat het met de verhoging van de medicatie beter wordt, en dan het niet nog een keer voorkomt!

Groetjes Jenneke mv Ivar 18-9-06

Gelukkig weten jullie nu wat de oorzaak er van is..
enne,.. die laatste zin; mooi gesproken!!

Niets is meer of minder waar..

Ik wens je heel veel beterschap en sterkte met alles!!

Esmé mv Kay

Jeetje, wat een verhaal. Het is natuurlijk even keihard om allemaal aan te moeten horen, maar goed van je dat je het (op dit moment) allemaal zo positief oppikt. Je moet natuurlijk wel, maar het zal zeker niet meevallen. En wellicht dat je  op een later tijdstip nog veel te verwerken krijgt, maar ook dan kun je het aan, want je komt bij mij over als een heel sterke vrouw! Inderdaad  een prachtige laatste zin, zo ontzettend waar!!

Groetjes Fonske.

Jeetje wat een verhaal...
Ik wil je veel beterschap wensen...
En dat het toch allemaal nog een beetje goed komt...
Geniet lekker van je kindje!!

Liefs

Jacqueline & Senna

Jeetje, wat een verhaal!
Gelukkig is alles dus goed afgelopen.
Ik hoop dat je nu met medicijnen gewoon verder kunt leven.
En wens je veel sterke, want ik kan me idd goed voorstellen dat de grootste klap (het besef dus) nog moet komen..

Liefs Annet

Heel heel veel sterkte met deze uitslag. HOewel je zelf al schrijft dat het erger had kunnen zijn moet ook dit een hele flinke klap voor jullie zijn!

Het toont ook maar aan hoe kwetsbaar we zijn sinds onze kleintjes er zijn.

Annemieke

Ook van ons heel veel sterkte.
En ik moet zeggen dat ik je een zeer sterke meid vind.

Liefs Ilse mv Danique

Terug
Bovenaan