Het was weer gezellig........

Hallo,

Ik moet ff mijn verehaal kwijt. Wij hebben net de verjaardag van mijn man gevierd. Mijn zwangere zus en mijn zwangere schoonzus waren er ook. (Leuk 2 dikke buiken bij elkaar) en je raadt het natuurlijk al... Zij hebben alleen maar overe baby zitten praten. Toen kwam mijn andere schoonzus er ook nog eens mee bemoeien (die al 2 kleine kinderen heeft) Heb je al een box en dit en dat??? Weet je al namen??? Noem maar op. en op het laatst werd en nog aan mij gevraagd of ik nog in het ziekenhuis was geweest. Erg tactisch!!!! Wat een gezellige verjaardag, ik heb me maar bezig gehouden in de keuken die nog nooit zo schoon is geweest..... mijn man keek ook al niet te vrolijk

Ik snap gewoon niet waarom ze er niet een klein beetje rekening mee kunnen houden. Leuk voor de dat zij wel zwanger zijn maar wij nog niet!!!! Ik vind het niet ereg als ze het er even over hebben Maar dit  ging mij te ver!!

Zo; even mijn ei kwijt geraakt!    

Gr Ester

Hai,

Ik kan je heel goed begrijpen, ik heb een paar weken geleden ook zo'n verjaardag mee gemaakt, alleen waren er toen ook mensen die niet van mijn situatie afweten. Ik heb me geprobeert groot te houden, maar na een paar wijntjes ben ik toch wat sneller emotioneel. Ik ben toen even weggelopen om tot mezelf te komen.
De meeste mensen die zwanger zijn denken er inderdaad niet bij na hoe het voor iemand is waarbij het niet lukt, ze zijn te veel met zichzelf bezig...en dat snap ik ook wel want je zit op een roze wolk, waarschijnlijk hebben ze het helemaal niet door gehad.
Misschien is het iets om met je zus over te praten? Misschien dat ze je dan beter zal begrijpen en er meer rekening mee zal houden?
Succes.

Lfs Niek

Hoi Ester,

Balen zeg dat ze niet eens rekening met jullie houden en dat nog wel op de verjaardag van je man in jullie eigen huis. Getuigt niet echt van enige vorm van tact.
Misschien zijn ze zich er inderdaad niet van bewust dat dit voor jullie heel pijnlijk is. Weet niet hoe jullie verstandhouding is maar ik denk dat je hier best een keer iets over mag zeggen, gewoon vragen of ze wel door hebben hoeveel pijn dit jullie doet.
Ik wens je/jullie heel veel succes en dat het binnenkort bij jullie ook maar mag lukken.

Liefs, Cath

Esther, wat rot voor je meid, echt ik kan me voorstellen hoe je je voelde, afschuwelijk!

Ik denk dat alleen mensen die in het zelfde schuitje zitten echt begrijpen wat je voelt. Ik maak ook dergelijke verjaardagen of andere situaties mee. Op mijn zusje verjaardag vorig jaar zaten 6 zwangere meiden en dit jaar dus allemaal baby's. Ze zijn allemaal van mijn zusjes leeftijd en dat doet flink pijn. Ook de band met mijn zusje is veranderd. Hoe lief ze ook is en hoe ze ook met me meevoelt. Ze is veranderd van mijn zusje naar een moeder. En ik neem haar niks kwalijk natuurlijk, gun het haar ontzettend. Maar gesprekken gaan nu eigenlijk altijd over haar kindje en het moeder zijn, of het komt altijd terug in gesprekken. Logisch, want haar hele leven is veranderd, maar het doet wel pijn. Voor mijn ouders idem dito. Hun eerste kleinkind, dus superleuk, maar ik wil ook wel eens iets anders horen....
Begrijp me niet verkeerd, ik ben supergek op hun kindje en gun het ze van harte, maar het doet zo'n pijn af en toe en dat lijken ze toch niet echt te beseffen.

Maar goed, daarom hebben we elkaar hier toch?? Kunnen we spuien en verdrietig zijn, onzeker zijn maar ook superblij met kleine stapjes in de goede richting  

liefs Mickey

hoi,

Ik snap idd dat zij op een roze wolk zitten en dat zij daarover willen praten, das ok maar hou het dan een beetje beperkt.
Mijn zus was niet echt degene die elke keer het onderwerp zwanger weer aanwakkerde maar mijn schoonzussen. Ik heb best een goede band met mijn zus maar ik ga het idd wel tegen haar zeggen. Met mijn schoonzussen heb ik wel een goede band maar ook weer niet zo heel erg goed. Maar ik denk dat het wel handig is om er iets over te zeggen want telkens je tranen verborgen houden is ook geen optie. Gelukkig kwamen onze vrienden 's avonds waar ik wel goed mee kan praten. Heb haar gelijk al praatpaal gebruikt .
Bedankt voor jullie berichtjes! Ik ga mijn koffers pakken en wij gaan morgen lekker 2 weken naar Frankrijk!!!

Gr Ester

Terug
Bovenaan