Het was zo mooi en nu dit....

Hé lieve meiden,

Helaas helaas helaas... ik ga jullie ook verlaten. Het heeft nog niet zo mogen zijn voor mij en mijn man..
Ik heb twee weken geleden een paar dagen lichte bloedingen gehad. Gelukkig ging dat voorbij en had ik weer heel veel hoop en vertrouwen dat het goed was en goed zou blijven gaan. Maar gister ging het helemaal mis. Erge bloedingen de hele dag. Ik heb nog een test gedaan die ik van Moeders voor Moeders had gekregen en helaas... deze was negatief. Er was helemaal niks meer op te zien.
Vandaag heb ik de verloskundige wéér gebeld en zij gaf ook aan met de verhalen die ik nu en eerder verteld heb het een miskraam moet zijn. Ik mocht kiezen of ik naar het ziekenhuis wilde om te kijken of het vruchtje er al uit is, of dat ik mijn lichaam nog de tijd geef. Voor dat laatste heb ik gekozen, want ik heb het gevoel dat het er al uit is ondertussen.
Ik heb gister veel gehuild, ik had niet verwacht dat het zoveel met me zou doen. Vooral ook omdat ik met de eerdere bloedingen er al een beetje rekening mee had gehouden. Maar ik ben er nog steeds erg kapot van.
Gelukkig mag ik van het werk een paar dagen thuis blijven zodat ik even echt rustig aan kan doen en het een plekje kan geven.
Ik hoop dat ik snel opnieuw zwanger mag worden, want het voelde zó goed.. ik was zó intens gelukkig....

Ik wens jullie allemaal  alle geluk toe en hoop dat jullie allemaal gezonde kindjes zullen krijgen.
En ik hoop dat ik snel bij een nieuwe mamaclub aan kan sluiten.
Tot die tijd zal ik jullie hier zeker af en toe blijven volgen, en vooral in November zal ik veel aan jullie denken.

Heel erg veel liefs Ladygaga

Hoi ladygaga,
Wat verdrietig dat je dit mee moet maken! Ik wens je heel veel sterkte toe met dit verlies.
Natuurlijk doet dit veel met je, het was niet alleen een vruchtje, er zat al een heel verhaal met dromen en wensen aan vast voor jou en je man. Daar mag je toch verdrietig om zijn?
Neem de tijd om je verdriet te verwerken en probeer er vooral met je man veel over te praten. Je zult vanuit je omgeving niet altijd leuke reacties krijgen, maar trek je daar niet te veel van aan, ze weten niet wat je meemaakt en wat het voor jou en je man betekent.
Ik praat uit ervaring, heb zelf het afgelopen jaar 3 miskramen gehad.

Heel veel succes met het verwerken en als je er weer aan toe bent, hopelijk ben je dan snel zwanger.
Tip: op het forum zwanger worden na een miskraam zullen veel mensen jou ervaringen herkennen. Ik heb daar nog steeds veel steun aan, het helpt om met mensen te praten die hetzelfde hebben meegemaakt.

Groetjes, Karin

Hallo ladygaga,

Wat een verschrikkelijk nieuws! Ik begrijp dat het je enorm veel doet ondanks dat het nog pril was. Je stelt je helemaal in op een kindje en voordat je het hebt moet je er al weer afscheid van nemen.

Wat fijn dat je begrip krijgt van je werk. Neem de tijd om dit verlies te verwerken.

Veel sterkte.

Ik denk niet dat iemand zich hier geestelijk op kan voorbereiden. Ik hoop dat je in november geen tijd hebt om extra aan ons te denken omdat de mesteldrang je dan te pakken heeft. Ik wens je snel een voorspoedige zwangerschap toe. Voor nu veel sterkte x suzan

Terug
Bovenaan