HET weer doen........

Hoi meiden,

Aangezien ik de eerste van mijn vriendinnen ben die een kleintje heeft gekregen en ik het er niet met hun over kan hebben, stel ik de vraag hier maar.......(jullie zijn ook een beetje vriendinnen natuurlijk ).

Mijn vriend en ik hebben HET al weer een paar keer gedaan, maar moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo fijn vind als voorheen. Dit komt vooral door het feit dat we nu condooms gebruiken. Ik kan nog niet aan de pil, omdat ik borstvoeding geef. Dus houdt ik de boot een beetje af, maar ja, mijn vriend heeft ook maar zijn behoeftes zeg maar.......

Hoe doen jullie dit?

Groetjes Marije

haha... ik ben eigenlijk altijd moe als hij wilt...:)
Ik bedenk elke keer weer een ander smoesje... voor hem echt niet leuk natuurlijk!! Hij heeft het aardig door....
Het voelt zo anders!! Net alsof het benenden allemaal kleiner en smaller is geworden! Terwijl er een heel kind uit is gekomen! Wanneer zal het weer 'normaal' zijn?

Hoihoi,

De allereerste x deed me best wel pijn, vanwege de wond die wel goed genoeg genezen maar nog erg gevoelig was en ook vanwege mn verzakking..... Maar we zijn best wel actief zogezegd en ik vind het ook fijner dan voor die tijd...Ik ben/ga niet aan de pil, en we vrijen gewoon zeg maar, als k weer zwanger wordt, is t erg welkom, wanneer t ff duurt ook oke.Ik ben wel opgelucht dat het zo lekker loopt bij ons.

Ynez

Hallo,
Ik zag je berichtje en dacht laat ik even reageren.
Je schreef dat je geen pil slikt ivm de borstvoeding.
Er bestaat echter een pil die wel gebruikt kan worden tijdens de borstvoeding.
Het betreft de Cerazette. Dit is een minipil met maar 1 type hormonen. (ipv 2 zoals in de combinatiepillen als microgynon 30 etc)
Het heeft geen invloed op de productie van de borstvoeding.
Ik ben er nu net weer mee gestart. En heb hem na de geboortes van onze andere 2 kinderen ook tot volle tevredenheid gebruikt.
In combinatie met borstvoeding is hij hartstikke betrouwbaar, maar zodra je stopt met de borstvoeding is het wel raadzaam om weer over te stappen naar je oude type pil.
Zelf werk ik als doktersassistente en in de 4 praktijken waarvoor ik werk wordt dit type pil veelvuldig voorgeschreven.
Misschien heb je hier wat aan.

Na de geboorte van onze oudste zoon heeft het 4 maanden geduurd voor ik het weer aandurfde. Ik was flink uitgescheurd en wilde eerst echt goed hersteld zijn. Gelukkig heb ik een man met veel geduld en begrip.

Nu gaat het er zeker eerder van komen. Stef is nu 5.5 wk en ik krijg er nu wel alweer zin in. Alleen morgen even naar de huisarts omdat er een plekje op mijn litteken van de knip zit dat vervelend voelt en af en toe een beetje bloed. Ik vertrouw het niet helemaal. Dat moet wel goed genezen zijn. En dan meteen de anti-conceptie bespreken, ga ik weer aan de pil of kies ik voor wat anders.

Groetjes,
Susan

Het klopt inderdaad dat er een pil is die je tijdens de borstvoeding kan slikken, waar de borstvoeding niet door gaat teruglopen. Maar ja, t blijven hormonen die niet thuishoren in t lijfje van een baby, en die krijgt dat hormoon toch ook binnen door de borstvoeding. Wij houden t maar even op condooms (hoewel ik dat wel beetje spannend vind, de kans dat je zwanger raakt is groter, en wil toch eerst even van mijn kleine mannetje genieten een paar jaartjes voordat er n 2e bijkomt).

Tja, en wanneer je HET weer doet... is voor mij niet zo'n probleem geweest, want door een keizersnee loop je geen schade op van onderen, dus er is eigenlijk weinig veranderd! Behalve dat je meer met de kleine bezig bent en sneller moe bent, ook door de BV, dus de frequentie is wel iets afgenomen.... Maar ja, m'n man is ook veelal met de kleine bezig als hij uit zn werk komt en hij is ook moe tegen de tijd dat de kleine op bed ligt, dus ja, ik denk dat we t allebei wel even prima vinden zo... vraag  me af hoe lang t duurt voor wat dat betreft dingen weer worden als daarvoor, áls dat al gebeurd...

Hej!

Ha,ha, ja goeie vraag. Ik wil nog niet..... nog steeds niet, terwijl Linde toch al 16 wk is morgen. Arme echtgenoot van mij he.... het heeft niets met het onderlichaam te maken, want ik had geen toestanden daar beneden gelukkig. Maar met de BV, gebroken nachten, druk leven erbij, het lijfelijk bezig zijn met de kleine, mijn energie is gewoon niet toereikend genoeg om ook nog weer een minnares voor mijn man te zijn nu. Hij begrijpt het wel hoor, is heel lief en geduldig en wacht tot ik het sein geef. Ik verontschuldig me wel, maar kan het ook niet tegen mijn zin doen. Dus ja, wie weet. Hopelijk verbeterd het wel snel, want ik vind t ook wel sneu voor ons samen eigenlijk. Pfff. pippi

Terug
Bovenaan