Het wil maar niet doorzetten.

<p>Lieve allemaal,</p><p>Ik wil ff mijn frustratie kwijt, sorry alvast voor het geklaag.</p><p>Ik ben nu 2 maal gestript, 1e keer leverde dat 1 wee op. Woensdag toch wel een paar uur voorweeën. </p><p>En gister zelf 6u aan een stuk netjes om de 10 min een wee van 40 a 50 sec. Ik ben zelfs mijn slijmprop verloren, en daarna werd t weer muisstil.</p><p>Dit is mijn tweede zwangerschap, de vorige bevalling begon om 22:30 met de eerste wee, zonder gerommel, zonder slijmprop, of ooj maar iets aan voorwerk. En 7u later was de kleine er.</p><p>Nu snap ik heel goed dat dit veel geluk hebben is en alles anders loopt bij iedere ronde. Maar het is nu wel frustrerend, gezien ik al 3 weken vanalles merk, maar niets doorzet.</p><p>Ik ben de 40w al 5 dagen voorbij, slaap al 2 nachten niet meer doordat er steeds weeën zijn.</p><p>Ik hoop dat het vandaag/vannacht wel doorzet. </p><p>Liefs Madili</p>

Zo herkenbaar, helaas! Mijn vk zei ook dat het bij een tweede vaak langer vooraf rommelt. Ik had het geluk dat het s nachts rustig was, want het is zo slopend als je nu slechte nachten hebt... Heel veel succes en ik hoop voor je dat het snel echt doorzet! Oh, en misschien een positieve noot: toen het bij mij eenmaal doorzette, had ik binnen 4 uur mijn kindje in mijn armen ?

Succes en sterkte meid!lijkt me heel vermoeiend. Als je het niet meer trekt en te moe bent, laat het de vk/gyn dan ook gewoon weten. Ik geloof dat ik echt niet meer op eigen kracht zou kunnen bevallen als ik 2 nachten niet geslapen had.

Ik slaap gelukkig overdag nog een beetje bij als de oudste op de opvang is of bij opa. 
Ben intussen ook al 3x een flink stuk slijmprop verloren. Ik had geen idee dat dat ding zo groot kon zijn haha.
We zullen vandaag eens afwachten of het wil doorzetten. Inleiding wil ik koste wat kost voorkomen. Hoor alleen maar heftige verhalen, en mijn vk is ook wel voorstander om dit te doen wanneer t echt niet anders kan.

Als het toch tot inleiden komt, de tip die ik kreeg van vk en op m'n zwangerschapscursus: zorgen dat ze die oxytocine niet te snel opschroeven. In het zkh wordt vaak te snel opgeschroefd omdat er nog niet zoveel gebeurt, maar vaak heeft je lijf gewoon een tijdje nodig om het 'te verwerken'. Snel opschroeven zorgt vaak voor een weeënstorm en dat is voor niemand leuk?.
die slijmprop kan behoorlijk zijn en die kan ook zichzelf weer aanmaken, waardoor het maar 'blijft gaan.'

Dankje voor de tip.
Ik had bij de eerste bevalling de persweeën binnen 1,5 minuut van elkaar. Dat ging zo snel dat de kleine zijn hartslag niet geregeld kreeg, dus t was op niet persen, dat was geen optie. Of een knip. 
Dusja een weeënstorm voorkomen zou fijn zijn!
Het verbaasd mij echt hoeveel slijm je aanmaakt. Heb echt de hele dag al veel slijmverlies met zo nu en dan echt een propje inderdaad.

Ik had ook een week of 2 al af en aan gerommel, regelmatig voorweeën die dan toch weer ophielden. Met 41 weken vliezen spontaan gebroken, omdat de baby in het vruchtwater had gepoept naar het ziekenhuis. Daar nog geen weeën (ook niet op het ctg) maar al wel 5 cm ontsluiting! 
Het kan dus best dat er al van alles gebeurt. 
Veel succes met de laatste loodjes!!

@madili

Nog even geduld. Ik was met 39.6 gestript. En toen snachts heel veel krampen.. Verloor ook geregeld slijmprop (die groeit namelijk weer aan).. En verder nergens last van. Dus na 24u dacht ik jammer en helaas. Met 40.1 ben ik nog lekker even naar me moeder dr verjaardag geweest. Baby lag erg hoog dus iedereen wenste me nog succes de laatste dagen. Maar die nacht 40.2 begonnen spontaan de weeën om 1u. En om 3.58u is onze man al geboren. Dus houd nog even vol. Er kan ineens zoveel veranderen. En dan heb je de kleine spruit eindelijk in je armen!!

Terug
Bovenaan