Het wil maar niet meer lukken

<p>Hallo dames, </p><p>In juli/augustus ben ik gestopt met de pil. Uiteindelijk heel snel zwanger, september was het al raak. Echter na een 6a7 weken een miskraam gekregen. <br />Nu zijn we nog steeds aan het proberen, maar het wil maar niet meer lukken. Ik weet niet wat ik er van moet denken.. begin toch ongerust te worden en ondertussen toch een leeftijd van 32.. </p><p>ik word er helemaal gestoord en verdrietig van… </p><p>komt dit bekend voor?</p>
 
September is miskraam in oktober geweest, reken een maand voor je cyclus weer goed is. Dan heb je 3 maximaal 4 pogingen gehad? Dat is nog niet erg zorgwekkend hoor! Al snap ik je frustratie heel goed, je zou willen dat het net zo snel weer raak is.
 
Heey, ik ben 34 en heb bijna in dezelfde situatie gezeten. Was 6 maanden nadat ik gestopt was met de pil zwanger. Dit eindigde met 6 weken in een miskraam. Daarna leek het ook een eeuwigheid te duren, had zelfs een afspraak staan bij de gynocoloog voor inwendig onderzoek. Maar uiteindelijk niet nodig geweest, want na 4 maanden toch weer zwanger. En tot nu toe gaat dat wel goed. Sowieso moet je, je lichaam hoe vervelend en frustrerend het ook is, een jaar geven om te "ontpillen".
Heel veel succes, en het komt vast wel goed. 
 
Ja, wij zijn er nu ook sterk over na aan het denken om afspraak te gaan maken voor inwendig onderzoek. Weet gewoon niet goed meer wat ik allemaal moet doen... wil het ook te graag allemaal vrees ik
 
[quote quote=10540381]September is miskraam in oktober geweest, reken een maand voor je cyclus weer goed is. Dan heb je 3 maximaal 4 pogingen gehad? Dat is nog niet erg zorgwekkend hoor! Al snap ik je frustratie heel goed, je zou willen dat het net zo snel weer raak is.[/quote]
Dit... En 32 is ook echt nog niet oud hoor. Blijf hoop houden! En ik snap het echt wel. Ik heb 4 jaar over de eerste gedaan. Baby op mn 37ste en ga op korte termijn bevallen van nr 2 op mn 39ste. 
 
Frustrerend he? Als het eerst snel lijkt te lukken, dan misgaat en vervolgens laat het op zich wachten. Toen wij gingen proberen was het meteen raak, meteen een miskraam en vervolgens een hele tijd niks. En na mijn zoontje ook weer meteen zwanger, miskraam en daarna weer wachten... Voor mijn zoontje heb ik wel allerlei controles gehad en bleek er ook vanalles mis te zijn (maar had ook allerlei rare pijnklachten sinds een eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap) en heb ik een hersteloperatie gehad. Maar na de miskraam na mijn zoontje was het gewoon een kwestie van geduld hebben, en heeft uiteindelijk maar 6 maanden geduurd toen we na herstel weer mochten proberen. Op dat moment voelde het bepaald niet als 'maar' 6 maanden trouwens, zeker niet toen de uitgerekende datum in de buurt kwam en verstreek en er nog geen nieuwe was om naar uit te kijken. Je hebt toch elke keer weer hoop die weer instort en achteraf weet je pas hoe lang je uiteindelijk hebt moeten wachten.

Behalve evt een keer een nacontrole als je denkt dat dat je gerust zou stellen denk ik niet echt dat er iets is wat je nu kan doen (behalve algemeen gezond leven) of waar je je zorgen om moet maken. Als het een jaar na de miskraam niet opnieuw gelukt is om zwanger te worden kan je naar de huisarts voor een verwijzing voor de fertiliteitsarts. Hopelijk lukt het om voor die tijd weer zwanger te worden. 
 
Terug
Bovenaan