Het word een mei baby!

Hoi dames,

Tot mijn grote teleurstelling word het hier een geplande keizersnede. Nou was die kans al best groot vanwege mijn vorige bevalling (na 30 uur, hele tijd persen en een mislukte vacuum het hoofd teruggeduwd en de baby gehaald met keizersnede), maar was toch een beetje van het positieve uitgegaan en hoopte stiekum dat ik natuurlijk kon gaan bevallen.

Gisteren hebben we een echo gehad (met 35 weken en 1 dag) omdat de beeb vermoedelijk in stuit lag. De kleine meid was al wel weer naar hoofdligging gedraaid, maar omdat ik zo veel vruchtwater heb kan ze dus nog overal heen draaien. Dat doet af en toe best zeer, gezien haar formaat. Tijdens de echo kwamen ze er achter dat de baby qua groei op 37w3d zat. Dat is bijna 2,5 week verder dan dat ik ben. En 3 weken terug lag ze nog precies op schema. Dus in 3 weken 5,5 week gegroeid. Ze verwachten dat de groei zo hard blijft gaan en waarschijnlijk gaan ze de meid dus eind mei al halen, na pinksteren. Dan weegt ze met 38 weken vermoedelijk al over de 8 pond. Mijn eerste woog ook ruim 9 pond.

Sorry voor mn geklaag meiden, maar zijn er meer die voor een geplande keizersnede gaan? En hoe gaan jullie daar mee om??

Liefs Jen

hoi hoi

ik zelf heb geen geplande keizersnede

maar iemand op yoga had dat wel ivm een ziekte die ze had. zij vond het heerlijk, ze wist precies wanneer ze haar manneke in haar armen kon sluiten en dat was fijn. ze was ook meer een control-freak dus dat paste ook bij haar.

mijn beste vriendin heeft de vorige keer een spoed-keizersnede gehad en dat was heel traumatisch verlopen. Nu is het afwachten wat het wordt. zij vind een geplande keizersnede wel goed, want dan kan zij vooraf bespreken hoe de 1e keer was en wat zij nu wel en niet wil, Een natuurlijke bevalling is natuurlijk haar grootste wens maar vind zij ook doodeng, keizersnede kent zij nu al en is dus minder eng.

Andere kant, mijn man was 8,5 pond en is via de gewone weg gekomen, ongeveer met de halve baarmoeder. Hij was kind nr 3 dus zijn moeder vond het niet heel erg dat ze hierna geen kinderen meer kon krijgen. Maar het was wel heel heftig. In dat geval heb ik liever een keizersnede.

succes ermee

Groetjes Sabine

he meid!!

dit is helemaal geen geklaag hoor!! ik zou t ook ff flink moeilijk hebben als ik ineens zo;n geplande keizersnee moest!

maar wat sabine zegt is natuurlijk ook wel weer n voordeel.... je weet precies wanneer je kleintje komt!

veel suc6 in elk geval!!

liefs

hoi,
snap best dat je het jammer vind.
ik zou het ook niet echt leuk vinden.
ik heb 2 gewone bevallingen thuis gehad.moet zeggen geweldig.heerlijk in me eigen bedje,me eigen omgeving.
nu dachten ze ook dat deze in stuit ligt,ging gelijk spook verhalen door me hoofd.keizersnee,ziekenhuis,ok.
ik ben 2 jaar terug geopereerd en lag met 5 warme molton om heen,lag zo te shake van de stress.
als ik al een uur in het ziekenhuis zit krijg ik al kriebels en wil ik weg.vind ik het weer lang genoeg geweest.terwijl ik zelf uit de zorg kom.
enige wat ik eng vind/vond is bijv tijdens de bevalling naar een ziekenhuis gaan.
maar als het een kneizersnee zou worden zou ik het toch even moeten slikken.ik denk dat het net is of je de zwangerschap niet heb afgemaakt.
misschien komt dat idee wel omdat ik al 2 bevallingen heb gehad.
hou ons op de hoogte hoe het verder gaat.
neem aan dat je binnenkort weer naar het ziekenhuis moet.
gr marjan

Hey meid,
Ik ben zwanger van een tweeling en voor mij liggen beide opties nog open. Er is zelfs een kans dat als de eertse op de natuurlijke manier komt de tweede alsnog door middel van een keizersnede ter wereld gaat komen.
Omdat ik niet weet op welke manier mijn twee kleine pukjes ter wereld gaan komen blijf ik over zowel de natuurlijke als de keizersnede manier maar erg positief. Mijn gedachte bij een keizersnede is: Als de artsen zeggen dat dit het beste voor de twee pukjes is en voor mij dan doen we dat.
Ik zie tegen beide manieren best wel op, maar dat is gezonde spanning.
Over 3 weken gaan we een behandelplan maken voor de bevalling. Dan krijg ik ook de uitslag over welke manier van bevallen het wordt.
Het is waar wat ze zeggen als je een geplande keizersnede krijgt weet je wel wanneer je je kleine kan vast houden. Lijkt mij ook erg prettig, ben namelijk zelf niet zo'n wachter.
Heel veel succes nog en hou ons op de hoogte.

Liefs Tamara

Oh ik begrijp je teleurstelling helemaal....ik zelf zit nog op de afwachtbank wat het wordt 19 mei krijgen wij het te horen....

Jou vorige bevalling is dan wel anders verlopen dan de mijne verder komt het nu vrij goed overéén...onze kleine liep bij 29 week 1 week vor in groei, de gyn vond hem maandag heel groot aanvoelen maar ook ik heb veel vruchtwater dat hij nog helemaal ronddraait wat heel pijnlijk is want heb af en toe het gevoel dat mijn lever op de plek van de longen gedrukt wordt en andersom...wordt er letterlijk kotsmisselijk van...

Mag ik vragen waarom je het meest teleurgesteld bent?

Ik zelf zou het zo jammer vinden dat ik nu veel minder snel te been ben en niet lekker naar buiten kan gaan (we gaan toch het mooie weer tegemoet)...dit is dus lekker mijn eigen egoïsme...
Maar ik vind het helemaal verschrikkelijk om een paar dagen in het ziekenhuis te moeten blijven, mijn gezin achterlatend, ben nog nooit langer dan 1 nacht van mijn dochter gescheiden geweest....en hier zie ik als een berg tegenop....

Liefs randy

Hey Randy,

Wat jij hebt heb ik ook. Ik zou liever weer een beetje snel op de been zijn.
En zo lang in het ziekenhuis lijkt me ook niks. Nou hebben ze hier in almere een beleid dat als je ok bent dat je na 48 uur alweer uit het ziekenhuis mag. Dus daar ga ik voor.

Mn zoontje heeft doordat ie groot was wat startproblemen heeft gehad. En ben bang dat deze meid er ook last van gaat krijgen
- op de couveuze afdeling gelegen omdat hij zn glucose niet op pijl kon houden, echt zielig met zn arm op een plankje vastgebonden voor het infuus
- Eerste week bijna geen bv gehad omdat ze hem vol moesten stoppen met de fles, bv kwam daarna dus erg lastig opgang.

Dat was gewoon balen. Plus dat ik mn 9 ponder van toen na de ks dus nauwelijks kon tillen. Gelukkig is mn man de eerste 4,5 week na de bevalling vrij. M'n zoontje is nu met 1,5 jaar al 14 kilo en die kan ik dus echt helemaaaaaal niet tillen.

Naja, de beeb moet er toch uit ;)

Liefs Jen

Terug
Bovenaan