Het wordt IUI.

Hoi Dames,

Vandaag hebben we de uitslag gekregen van het tweede sperma-onderzoek en helaas nog niet voldoende, dus de kans op een spontane zwangerschap is heel klein, daarom wordt ons aangeraden om IUI te gaan doen. We hadden natuurlijk gehoopt van niet, maar wel toch rekening gehouden dat dit zo zal zijn. Dus geen heftige teleurstelling bij beide van ons, we zijn er allebei nuchter onder en we gaan ervoor.

Het resultaat was de eerste keer trouwens 1 miljoen en nu 8 miljoen, dus het was wel beter. We hebben de folders meegekregen om door te lezen, ook gelijk voor IVF. En voor de rest laten we het rustig op ons afkomen wat er staat te gebeuren.

Gr. Alice

Hee Alice,

Jammer dat het zaad nu weer slecht was. Maargoed die nuchterheid die herken ik wel want je wil gewoon weten waar je aan toe bent en als IUI het probleem oplost waarom dan niet toch?!
Mijn man had ook een aantal slechte testen al is daar vaker getest dan 2 keer.
Gek genoeg ben ik na de HSG zwanger geworden op de spontane manier dus wellicht overkomt jou ook dit wonder na dat onderzoek. (bij mijn collega ging het exact hetzelfde)
Slecht zaad kan heel veel oorzaken hebben dus je weet het nooit. Het kan zomaar verbeteren.
Voor IUI heb je er na bewerking 1 miljoen nodig dus dat zal moeten lukken toch?!
Ik wil je nogmaals wel aanraden om als je voor IUI moet gaan over te stappen naar het UMC want ze hebben daar een veel hoger slagingspercentage en veel betere middelen.
Tevens schrijven ze in het diak onnodig hormonen voor omdat ze de middelen niet hebben om het op een andere manier te doen terwijl je in het umc bij een goede eisprong helemaal geen hormomen krijgt.
Ik vind het toch belangrijk genoeg om je hier op te wijzen want het is wel jouw lijf en daar moet je zuinig op zijn.

Als je vragen hebt over IUI dan hoor ik je wel.

lfs inge

Terug
Bovenaan