het wordt steeds vroeger, GAAP

Dat Thijs een vroege vogel was dat wist ik al, maar het wordt nu sochtends steeds vroeger. Een hele tijd lang werd hij rond half 7 wakker, soms iets eerder, soms iets later. Hij kwam dan prima uit met 4 flesjes. De eerste om 7 uur en de laatste om 19 uur ongeveer.
Vorige week was het rond 6 uur, nu al een paar dagen krap aan half 6 en vanochtend zelfs iets over 5en. Ik vind dat wel een beetje te vroeg om op te staan, gaap gaap. En hierdoor komt hij ook niet meer uit met zn flessen. Om al om half 6 de laatste te geven vind ik te vroeg, dan is het de volgende dag helemaal 5 uur of eerder.
Een 5e fles rond een uur of half 8 vindt hij prima maar langer slapen ho maar.
We kunnen het sochtends een half uurtje rekken in zn eigen bed en een kwartier tussen in maar dan zijn we wel allebei wakker :(
Na zijn fles is hij ook niet meer moe, eerder klaar wakker, dus terug leggen heeft ook niet zo veel nut.
Het CB zei dat ik geen 5e fles moet gaan geven want daar went hij dan weer aan.
Ik weet even niet wat ik met doen. Iemand tips???
gr Petra

Hoi

Ik weet niet hoe oud hij is, maar misschien nu hij meer bewegelijker is dus meer verbruikt hebt hij meer honger. Je zou de laatste fles kunnen ophaogen 210cc water en 7 schepjes. Of nutrix in de fles.
Maar over dat wennen van die 5e fles vind ik een beetje onzin, als hij het nodig heeft gewoon geven. Misschien aale flessen ophogen naar 210 kijk wat je baby nodig heeft. Kun je het niet rekken 's morgens met een speen hebt hij echt honger.
Alleen wel vervelend is dat hij dan niet gaat slaen naar de eerste fles.

Groetjes en succes annegien

Hoi Ginie,
bedankt voor de tip. We geven idd al nutrix in de laatste fles en we maken ook al van alle flessen  210 van (ipv 180).
We hebben ook al een extra deken voor zn raam gehangen om het wat donkerder te maken in zn kamertje  (wie weet...)
Petra

Hoi buuf!
Dat is wel erg vroeg zeg! Bij ons komt Mats ook niet meer zo laat als eerst (was soms pas 9 uur) maar zo vroeg komt hij gelukkig niet. Heb dan ook helaas geen tips voor je... Echt heel erg honger kan hij niet hebben lijkt mij want eerst kon hij toch ook zonder?!
Hoop voor jullie dat die deken voor het raam helpt.
Of misschien iets later naar bed doen?

Groetjes Martinique

heel herkenbaar petra!!dat ging bij boas ook zo.ik gaf hem 4 keer 210+7 en elke dag begonnen we wat vroeger.als het op een gegeven moment z6/7 uur werd ging ik die dag 5 keer 180+6 geven,dus savonds om 22 uur de laatste.dan sliep hij weer heerlijk door tot half 10 en begon het riedeltje weer opnieuw.even bijtanken noemde ik het.
nu na een week of 5 kan hij echt goed met 4 flessen af.onzin,dat hij eraan went.hij heeft toch honger,anders komt ie niet vroeger.
succes!!

Zou hij niet gewoon 's ochtends wakker zijn omdat hij uitgeslapen is en niet omdat hij honger heeft? Ik zou proberen zo lang mogelijk te wachten met het geven van de fles (tenzij hij echt honger heeft natuurlijk...). Want als hij gewoon uitgeslapen is en je geeft hem steeds zo vroeg de fles, wordt hij na een tijdje vanzelf zo vroeg wakker omdat zijn innerlijke klokje dan 'honger' gaat roepen. Esther krijgt trouwens nooit een fles vóór 6 uur. Dan geven we gewoon net zo lang de speen als nodig is, maar eerder niet. Dat was 5x rekken of zo en toen kwam ze uit zichzelf steeds later. Hihihi, dat was echt ff een principekwestie voor me...mama wil ook wel eens iets!

Succes!

Eveline

Bedankt voor de reacties.
Eerst deed hij dat ook net als Boas hoor, om de dag 4 en 5 flessen, maar hij zat al een tijdje op 4. Misschien is hij toe aan iets nieuws?? (liga?? kweet eigenlijk ook niet wat)
Ik denk dat we maar zo lang mogelijk gaan rekken want hij is idd erg uitgeslapen. Ook wel logisch als je 10 uur hebt geslapen, hihi.
Dan maar een poos tussen in met een speeltje...
gr Petra

Terug
Bovenaan