heup echo maken

hallo

wij moeten 22 januari met iris na het ziekenhuis om een heup echo te laten maken omdat ik heup luxatie heb gehad vroeger en ik en mijn man een beenm lengte verschil hebben.

ben eens benieuwd of zij het ook heeft.

heeft hier een van jullie dit gehad of mee gemaakt bij haar kindje?

groeten petra en iris 12 weken

Hoi,
Wij moesten dat ook misschien met ons meisje,heup echo ivm heupafwijking/sprijdbroekje....maar het is zo erg minimaal dat ze het nog even aan kijken.Maar verder dus geen ervaring....
gr gaby

Onze dochter van 17 weken is op 1 december ook naar de dokter geweest om een echo van haar heupjes te maken en er is ook een rontgenfoto gemaakt. Ze lag namelijk in stuit en dan raden ze aan om even te laten checken of de heupjes goed gegroeid zijn.
Ik ben bij de dokter in Belgie geweest, dus ik weet niet hoe het in NL gaat. ZIj moest daar op een onderzoeksbed liggen in een vorm (ik weet niet hoe ze het noemen)    waardoor ze op hij zij lag. Eerst werd van de ene kant een echo gemaakt en toen van de andere kant. Ze vond er helemaal niks aan en omdat ze haar pamper niet aan mocht, heeft ze toen alles maar ondergepiest. (schaam, schaam, maar ze vonden het gelukkig niet erg) Het doet verder helemaal geen pijn of zo en is ook binnen 5 minuten gedaan.

Nou veel succes ermee en hopelijk is alles goed.

Groetjes,

Helga mv Roos

Hallo,
Ik ben laatst ook met mijn dochter van inmiddels 4 maanden naar het ziekenhuis geweest om een echo te laten maken ivm stuitbevalling. Een groot drama... ze had er echt geen zin in. Brullen zoals ik haar zelden mee maak. Maar het was voor een goed doel.
Ze moest in een soort aankleedkussen maar dan met hele hoge rechte zijkanten op haar zij liggen waar ze precies in paste en met haar hoofdje op een ander kussen. Haar  luier mocht ze wel aan houden alleen maakten ze die los aan de kant waar ze de echo gingen doen.  Verder vond ik het wat lang duren maar dat komt misschien door dat ze zo aan het brullen was.
Gelukkig was alles goed en hoef ik niet terug te komen.
Groetjes en succes!

Mijn dochter (morgen precies 5 maanden) heeft ook een heupecho gehad. ZIj werd gewoon op een onderzoekstafel gelegd zonder luier. Het was alleen via de echo niet goed te zien, dus is daarna nog een rontgenfoto gemaakt.
Die kleine van ons heeft dus ook al een paar keer de onderzoekstafel ondergeplast zodra de luier afmoest. Dus reservekleertjes en luiers meenemen.

De uitslag van de rontgen kregen we een week later. En helaas heeft zij dus wel heupluxatie. Ze zit nu al een paar weken in een pawlikbandage. Morgen moeten we weer terug voor een rontgenfoto en het wordt dus even heeel spannend of het nu is aangeslagen. De vorige keer begon de arts al over tractiebehandeling en/of opereren. Begin al beetje zenuwachtig te worden. Moet er toch niet aandenken dat die kleine opgenomen moet worden.

Vervelend zeg, maar voor mij even fijn om te lezen.
De cb-arts twijfelde de vorige x aan de heupen van mijn meisje, bij ons volgende bezoek kijkt ze weer 08-01-2007.
Ben wel benieuwd of jullie zelf iets aan jullie kindjes merkten, of allen doorgestuurd zijn via een arts. Ik merk zelf niet dat ze ergens last van heeft, alleen wil ze nooit plat liggen bijv. in de wandelwagen en de box, mischien heeft dat er dan toch mee te maken.
Succes Petra!
Groetjes Danielle

hoi hoi

omdat ik ben geboren met de heupen uit de kom, mijn broer dit ook had en mijn moeder en oma last heeft van hun heupen, kregen wij dus ook een heuponderzoek...

tevens had sophie een afwijkende bilplooi......maw als je kijkt naar de plooitjes op haar billen en boven benen dan moeten deze symetrisch zijn... dus aan alle bij de kanten evenveel huidplooitjes zitten...

volgens mij zie je voor de rest niets aan hen, alleen als ze ouder zijn,. 8mnd dan hebben ze moeite met zelfstandig tot zit komen ed.. maar nu zie je en merk je nog weinig

sophie vond het onderzoek helemaal niet erg, ze moest ook op haar zij in een schuimrubberen mal liggen zonder luier om en toen deden ze wat gel op haar heupjes en gingen ze kijken...
het deed geen pijn en na ongeveer 5 min was ze al klaar..

we hadden verwacht dat ze het ook zou hebben gezien mijn familie en gezien haar afwijkende huidplooi, maar dat is dus niet zo, want alles is goed...

strekte en succes

liefs tobi

Hoi hoi,
Ik moet met onze dochter Tessa (14 weken) 28 december ook een echo laten maken van haar heupen. Ik heb ook een klein verschil in beenlengte, maar nooit verder wat aan hoeven te doen. Dus niet altijd wordt/hoeft er wat aan gedaan te worden.
Bij de eerste controles bij het CB en ook nog bij de kinderarts in het ziekenhuis was er nog niets aan de hand, maar  bij de laatste controle (3 maanden) was haar linkerbeentje een klein stukje langer. Ze lijkt dus echt een beetje op mama!
Ben benieuwd hoe ze dat onderzoekje vindt..ze moet namelijk om 15.45 naar het ziekenhuis en meestal na de voeding van 15.00 is ze wat hangerig......

groet,
Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Terug
Bovenaan