heupafwijking / spreidbroekje

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Twee weken geleden waren wij op het cb met Lotte (nu 6 maanden). De arts constateerde een beenlengte en knielengteverschil. Hij stuurde ons door naar de huisarts. Daar zijn we vandaag geweest en zij constateert ook een extra bilplooi. Dat ziet er dus niet al te vrolijk uit...

29 november moeten we naar het LUMC voor een echo van Lotte's heupjes om te zien of ze een afwijking heeft. Is er  iemand die  ervaring  heeft met een heupafwijking en event. spreidbroekje?

Groetjes, Marisa

Hoi Marisa,

wat een gedoe zeg met je kleine meid. Hier zit je natuurlijk niet op te wachten. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Groetjes van Marloes

Hoi Marisa,

Ik ben vandaag met ons zoontje Sven naar het ziekenhuis geweest voor een echo van zijn heupjes.
Bij de 12 wekenprik constateerde de cb-arts bij Sven ook een (minimaal) verschil in de plooitjes van de beentjes. Daarnaast vond zij hem stug in de heupjes. Dus ook ik ben via de huisarts doorgestuurd.
Nu zei ze wel dat heupdysplasie bijna niet voorkomt bij jongetjes en dat ze eigenlijk ook wel dacht dat het meer was omdat Sven nogal gespannen is maar ze nam toch het zekere voor het onzekere.
Ik mag maandag naar de huisarts bellen voor de uitslag. Ben erg benieuwd.
Ik heb eens op televisie iets gezien over een meisje dat een aantal weken in het ziekenhuis moest liggen omdat haar heupjes in een bepaalde stand moesten worden gezet. Dat was dan heel extreem maar ik weet wel dat ze zo'n spreidbroekje ook een hele tijd aanmoeten.
Ik hoop dus maar dat er bij Sven niets aan de hand en anders..... ach, dan moet ie maar een tijd wijdbeens door het leven.....

Succes de 29e!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hi,

Ook bij mijn dochtertje is een lengte verschil geconstateerd en er zit een 'klikje' in d'r ene been.
Afgelopen dinsdag hebben we een foto laten maken in het ziekenhuis en morgen of maandag heeft de huisarts de uitslag.
Ben erg benieuwd!!!!

Sterkte ermee in elk geval!!

Sannemams

hoi
bij mijn vorige bezoek aan het cb constateerde de arts ook een kniehoogteverschil en linker heupje was stugger en de bilplooi was niet recht,we zijn toen via de huisarts naar het ziekenhuis geweest voor een echo van de heupjes.de uitslag was goed,niks te zien.gister weer op het cb geweest en nu denkt de arts dat het aan de spieren ligt,dat links wat minder ontwikkelt is.dus wij moeten veel oefenen met op de buik liggen zodat ze haar beenspieren gaat gebruiken.het verschil in kniehoogte en de bilplooi was al weer bij getrokken.gelukkig maar.hoop voor jou dat het ook meevalt
gr petra

Terug
Bovenaan