Heupafwijking

Gisteren bij het consultatiebureau is er een heupafwijking geconstateerd bij onze dochter van acht weekjes oud.

Ik had al weken het gevoel dat haar heupje niet goed lag, maar de kinderarts in het ziekenhuis en de kinderarts bij het CB zeiden allebei dat ik me niet teveel zorgen moest maken, omdat het nog makkelijk bij kon trekken.

Gisteren waren ze daar niet meer zo zeker van en nu moeten we naar het ziekenhuis om een echo te laten maken. Van veel mensen hoor ik "Ach dan krijgt ze een gipsbroekje aan en komt alles weer goed" maar ondertussen ben ik me ongelofelijk zorgen aan het maken.

Heeft er hier iemand ervaring met een heupafwijking of wel eens mee gemaakt dat zijn zoon/dochter in een gipsbroekje zat? Wat moet ik me voorstellen bij zo'n echo en een gipsbroekje?
 
hoi hoi

ook ik moet met mijn dochter een echo laten maken in het ziekenhuis,want haar ene beetje is ietjes langer dan haar andere en dat kan wijzen op een heupafwijking.
vindt het ook erg spannend hoor,heb zelf geen ervaring met een spreidbroekje maar het lijkt mij helemaal niet handig......

met mijn oudste dochter heb ik ook een echo gehad want die had een scheve bil naadje hier was gelukkig niks uitgekomen,dus wacht maar rustig af.

nou heel veel sterkte ermee en hoop dat het meevalt!
hou je ons op de hoogte hoe het gegaan is met de echo???
groetjes corina
 
Hoi,
Mijn dochtertje zit nu bijna vier maanden in een spreidbroekje. Als het goed is over twee weken eruit.
Haar heupje was bijna uit de kom.
Het is echt niet zo erg hoor. Ze wennen er heel snel aan en ik vind het nu vreemder om haar zonder te zien.
Je kan het gewoon uit doen voor te badderen en verschonen.
Je moet maar zo denken, het komt helemaal goed.
Mijn dochter heeft een rontgen foto gehad, is veel duidelijker.
Succes ermee
 
Hoi allemaal,
Ik heb gisteren gebelt voor een afspraak, maar ze doen pas een echo bij drie maanden, dus ik kan pas eind april voor de echo!

En ik ben zo bang om haar pijn te doen. Als ik haar aan het verschonen ben of als ze bij me zit en ze geeft een kreetje dan ben bang en schiet ik in de stress. Ik zou willen dat ze mij wat meer informatie hadden gegeven, zeker nu ik nog vier weken moet wachten!!!!!!

Ik hou jullie op de hoogte.

 
Hoi,

Met ons dochtertje Fenna zijn we via de huisarts door verwezen naar de kinderarts geweest. Foto gemaakt en is er geen heupafwijking geconstateerd. Wij helemaal verbaasd omdat de signalen wel duidelijk waren. Arts consultatiebureau en de fysio (waar we op aanraden van de kinderarts naar toe waren gegaan) hadden toch nog zo'n hun twijfels. Toen nogmaals naar een ander ziekenhuis gegaan. En bij poli ortheopedie een foto gemaakt en weer geen afwijking geconstateerd. Ze blijft wel alle signalen van een heupafwijking houden. Dus blijven we voorloppig maar bij de fysio actief. Met een foto schijnt echt goed duidelijk te zijn of een kindje een heupafwijking heeft. Fenna heeft er zelf geen last van dus dat scheelt. Ook de oefeningen van de fysio vindt ze wel prima.

Groetjes, Esther
 
Hoi,
Ik snap je angsten dat je bang bent om haar pijn te doen. Je moet er echt op letten dat je als je ze verschoont dat je ze onder de bibs pakt om de luier om te doen. Niet aan de beentjes pakken. Het doet echt geen zeer hoor dat weet ik zeker.
Door dit zo te doen kan je het voorkomen om het erger te maken.
Het klopt inderdaad dat ze pas bij drie maanden die onderzoeken mogen doen. Echter bij mijn dochter hadden ze eerste een echo gemaakt en daar bleek de afwijking niet zo ernstig te zijn. Bij de rontgen foto die in een ander ziekenhuis is gemaakt (daar kon ik eerder terecht bij de ortopeed) bleek de afwijking wel ernstig te zijn.
Rontgen foto is echter snel gemaakt en veel duidelijker. Heb je ook gelijk een beter beeld voor jezelf.
Succes en sterkte ermee en laat je niet gek maken
 
De echo en foto heeft uitgewezen dat ze geen HD heeft. Ze noemen het molded baby syndroom en zou vanzelf over moeten gaan. Maar er speelt zoveel dat ik me ongerust blijf voelen. Zie "Ben ik overbezorgd"
 
hoi,
ik moet komende dinsdag voor een echo met mijn mannetje, zijn ene been lijkt ook veel langer dan zn andere.
het is zo frustrerend als er iets met je kindje is en je kan er niks tegen doen!
je bent absoluut niet overbezorgd hoor. ik vind t heel normaal dat je als ouder heel bezorgd bent om je kindje.
 
Terug
Bovenaan