heupdyplasie

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje, mijn dochtertje is nu 8 mnd.
Ze heeft nu 2 mnd haar spreidbroekje overdag af en sinds twee weken is ze er ook 's nachts vanaf. Ze heeft het totaal 4 mnd omgehad.
Maar ondanks dat ze het al 2 mnd overdag af heeft doet ze niet veel . Ze draait zicht niet eens op de buik ondanks fysio en stimulatie (met mate) van ons. Ze is nu 8 mnd dus en ik weet dat ze achterstand heeft. Maar voor mijn gevoel duurt het wel lang voordat ze iets gaat doen. Ze ligt alleen maar op haar rug.

Wie heeft hier ervaring mee of heeft hetzelfde dilemma. En weet iemand of ze het snel inhaalt of altijd een flinke achterstand zal hebben.

Alvast bedankt, groetjes gienie
 
Wat een herkenning zeg. Onze dochter is nu 15,5 en is nu sinds een dikke 2 maanden overdag en 's nachts van haar spreider verlost. Ze heeft in totaal bijna 10 maanden in de spreider gezeten..Waarvan 7 maanden dag en nacht.
Kun je nagaan wat ze allemaal gemist heeft....In eerste instantie had onze dochter geen fysio maar het CB wees me erop want de orthopeed vond het niet nodig het zou allemaal vanzelf wel komen...Maar bij haar gebeurde ook niks ze kon inmiddels natuurlijk al goed zitten maar als ik ze dus op de grond zette op haar billen dan bleef ze op die plek zitten.
Toen ze de eerste behandeling fysio gehad had schoof ze de volgende dag op haar billen door de kamer geweldig!!! Ze heeft nu ongeveer 10 behandeling gehad en het gaat vooruit maar wel heel langzaam. Maar wat ik zo fijn vind ze is niet meer zo gefrustreerd nu ze zichzelf kan voortbewegen....En op haar buike rollen deed ze ook niet dat doet ze pas sinds 2 weken en nu kan ze als ze op haar buik ligt ook vanuit die stand gaan zitten.
Omdat ze zolang in spreidstand heeft gezeten zaten gewoon een hele hoop gewrichten op slot en waren haar spieren helemaal stijf....Begrijpelijk natuurlijk....
Maar ze doet het nu heel goed ik zeg al alles gaat heel langzaam...Er zijn ook kindjes die zowat meteen lopen als ze uit de spreider zijn maar bij ons is dat dus ook niet het geval...Ze begint zich nu overal aan op te trekken maar het is nog maar 1 keer gelukt om te gaan staan....De fysio wil haar graag aan het kruipen hebben omdat dat zo'n belangrijke ontwikkeling is maar als ze op handen en knieen staat gaat ze gauw zitten en op haar billen schuift ze dan op haar doel af...En ze gaat als een speer op haar billen.
Hoelang is je dochter al onder behandeling bij de fysio???
En welke spreider heeft je dochter gedragen??
Ik snap je gevoel heel goed hoor,...Mensen zeggen allemaal van het komt wel etc. maar ze weten niet hoe het voelt...Ik ben echt geen streefmoeder hoor maar ik zou haar zo graag zien lopen dan weten we in ieder geval dat alles goed is zeg maar.
Geef het wat tijd en je zult zien dat het goed gaat komen...Misschien heel langzaam maar het komt kijk maar naar mijn meisje...Maar je moet op je gevoel afgaan als je het niet vertrouwd of wat dan ook dan moet contact opnemen met de orthopeed of praat erover met je fysio...
Nou een heel verhaal ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes...

Groetjes Annemarie
 
Terug
Bovenaan