Heupdysplasie (voor Melanie, Annemarie en Natasja)

Beste Melanie, Annemarie en Natasja,

Een paar weken geleden heb ik een berichtje geplaatst voor advies over een heup afwijking. Ik heb toen van jullie fijne reacties gekregen en ik zou nog even laten weten hoe het bij ons zou aflopen.

Afgelopen dinsdag zijn wij bij de orthopeed geweest in het Ziekenhuis en krap een half uur later liepen wij het ziekenhuis uit met een krijsende dochter met een spreidbroekje aan.
Ik ben de hele dinsdag van slag geweest. Ik vond het zooo zielig, en ze bleef maar krijsen! Ook het omdoen vond ik een ramp omdat je hem ook heel strak moet doen.

Het is nu intussen zaterdag en we zijn al aardig gewend. Alles gaat wat makkelijker en Merel lijkt het ook al aardig geaccepteerd te hebben.
Ze slaapt gelukkig ook wat beter, want de eerste twee nachten waren niet grappig!
Ik heb ook wat nieuwe leuke kleertjes gekocht die ze aankan en een paar leuke maillotjes voor onder dat ding.


Waarschijnlijk zal zij ongeveer een half jaar de spreidbroek aan moeten.

Als jullie nog tips voor me hebben, dan hoor ik het graag!

Groetjes, Eveline
 
Hoi Eveline,

Bedankt voor je reactie. Ik heb via de mail contact met Natasja en we hebben ons al een paar keer afgevraagd hoe het met je dochtertje zou zijn.

Ik weet helemaal hoe je je nu voelt. Ik heb ook heel wat traantjes gelaten omdat Fleur er de eerste dagen ook veel last van heeft gehad. Wellcht kun je iets onder haar beentjes leggen als ze in bed ligt dan hangen de beentjes niet zo naar beneden dat vond Fleur heel fijn....Welke spreider heb je gekregen??

Het is nu erg moeilijk maar als Merel straks gewend is aan de broek dan wordt het voor jullie ook een stuk makkelijker maar het blijft gewoon vervelend. Fleur is nu al ruim 6 maanden in behandeling en als ik terug kijk dan is het heel snel gegaan. Pin je ook niet teveel vast op dat half jaar en wat ze beloven want het valt vaak tegen. Probeer er open in te gaan en gewoon goed de broek aan te geven en je krijgt er echt handigheid in. Maar het neemt niet weg dat het voor jullie gewoon rot blijft iedereen wil natuurlijk dat alles goed is met hun kindje....En richting Merel moet je gewoon positief praten over de broek...Fleur heeft er eentje met hele lelijke blauwe olifanten en gele beren enz. maar ze vind hem zelf natuurlijk supermooi en daar ga ik gewoon in mee als ik tegen haar praat dat we de mooie broek aan gaan doen enzo. En Fleur die helpt zelf al wat mee met het aandoen van de broek het hoort er voor haar gewoon helemaal bij..

Moet ze de broek de hele dag aan?? Wellicht wil je me gewoon direct mailen met je vragen of om even je hart te luchten dat is wat makkelijker als via dit forum. Zeker nu deze vernieuwd is. Mijn e-maildres is a.staps@home.nl. Het is maar een idee he voel je niet verplicht.

Sterkte en hou ons op de hoogte!!!

Groetjes,
Annemarie
 
Hoi,

Zielig is dat he? Bah. Je weet dat het voor haar eigen bestwil is maar toch....
Ik ben wel blij voor jullie dat ze het broekje nu heeft. Hoe eerder je begint hoe eerder
je resultaat zult zien.
Je vroeg om tips. Ik heb er eentje voor je hoop dat je er wat mee kunt.
Het kan zijn dat ze het nu niet fijn vind om op de buik te liggen omdat dat nu eenmaal
lastig gaat met zo'n ding aan. Leg haar dan dwars over je benen op de buik.
Dan "zweven" de beentjes en dat zal ze fijn vinden.
Succes ermee.
Groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan