Heupdysplasie?

<p>Hoi,</p><p> </p><p>Gister naar het consultatiebureau geweest met onze kleine meid van 6maanden. Nu zagen ze dat haar bilplooien niet gelijk lopen en voelde de arts met het draaien van haar beentjes dat haar linkerheup stagneerde. We moeten nu een echo laten maken om te kijken of ze heupdysplasie heeft.</p><p>Iemand hier ervaring mee? Ik maak me zo’n zorgen terwijl ik weet dat het niets ergs hoeft te betekenen en waarschijnlijk met een spreidbroek verholpen kan worden. Maar ik vind dat zo zielig om te zien. De echo kan pas over 2 weken.</p><p> </p><p>Alvast bedankt!</p>

Hier zelf heupdysplasie net als m’n zussen. Oudste zus in spreidbroek gezeten. Andere zus en ik niet. Ik heb er een paar x per week ‘last van’. Met name met scheren van mijn benen dat dan m’n heup op slot schiet. Dus moet dan weer even m’n been strekken en kan dan weer naar mij toe buigen. Mijn zus heeft af en toe een tik in haar heup met lopen

Mijn dochtertje heeft dat ook gehad. Ze kreeg eerst een tijd Pavlik bandage en daarna nog paar maanden een spreidbroekje. Ze heeft nu gelukkig geen last meer van haar heupjes. Het ziet er heel sneu uit maar ze hebben er totaal geen last van(mijn dochter iig niet)

Bij ons is het erfelijk, mijn dochter heeft een pavlik harnas gekregen met 3 maand. En met 6 mnd een spreidbroek. Ik was in het begin ook bang vanwege de ontwikkeling maar ze ging van alles proberen en je merkte er niks aan. Zij heeft er lang meegelopen. 
Mijn zoontje heeft het ook, hij kreeg met 2.5 mnd een pavlik harnas en met 6.5 mnd mocht hij ineens af. Hij probeerde ook met zijn harnas te draaien. 

Terug
Bovenaan