Heupdysplasie

<p>Beste allemaal,</p><p>Mijn dochtertje heeft heupdysplasie en draagt sinds een week een spreidbroek (Pavlik). Nu heb ik haar de afgelopen week niet op haar buik gelegd, maar het lijkt mij wel goed om haar weer eens af en toe op haar buik te leggen. Maar hoe ? Ik heb het vandaag geprobeerd en het ziet er erg ongemakkelijk uit.</p><p>Wie heeft er tips ?</p><p>Alvast bedankt !</p>

Hoee oud is je kindje nu? Volgens mij deed ik mijn dochter eerst altijd kort op haar buik bij het verschonen / in bad doen en later steeds meer gewoon met bandage. 

Idd, hoe oud is je dochter? Onze dochter heeft ook heupdysplasie gehad en zij mocht toen geloof ik twee uurtjes per dag het broekje uit. Ik verdeelde dit dan vaak in 4x een half uur. In die tijd kun je gewoon oefenen. Onze dochter heeft het broekje ongeveer een half jaar nodig gehad maar moet zeggen dat ze daardoor verder geen achterstand heeft opgelopen ofzo. 

Mijn zoontje heeft het maar 6 weken 23 uur per dag  nodig gehad (daarna 6 weken 14 uur als hij sliep)en hij heeft toen nauwelijks op zijn buik gelegen...nu is hij 8,5 maand en kruipt het hele huis rond en staat al aan de tafel... ik heb hem in de tijd van de pavlik wel veel in de draagzak gehad... 

Ze is 3 maanden. Goed idee om haar in de tijd dat de bandage af mag haar op haar buik te leggen! Ik draag haar nu ook vaak, ze heeft dan een hele mooie houding. 

Mijn dochter heeft 3,5 maand 23 uur per dag een pavlik gehad en nu alleen nog s nachts. Je kunt haar gewoon op haar buik leggen. Onze dochter vond het in het begin niet fijn, maar ging steeds beter. Lastige is met name dat ze haar hoofd wat moeilijker kan optillen door de bandjes die aan de borstwand vastzitten. 
er is overigens ook een faceboekgroep voor ouders waar je veel tips kunt vinden (en vragen)

Terug
Bovenaan