Heupdysplasie

Wie heeft er ervaring met zijn/haar kind. Bij hoeveel mnd werd het geconstateerd en actie ondernomen. En hoe wordt het behandeld tegenwoordig?

Mijn dochtertje is nu 4 mnd. Ik moet morgen een heupecho laten maken. Iedereen zei bij 3 mdn, maar bij de röntgen afd. zeiden ze 4 mnd. Haar ene beentje is 1 cm langer als het andere. Haar voor plooitjes zijn ook ongelijk. Ik wist dat de kans groot was dat zij het ook zou hebben. Mijn oma, moeder en ik hebben het ook gehad.
Maar ik vind het nu toch wel eng worden.

Groet van een bezorgde moeder.
 
Hoi!
Mijn dochter heeft op 6 juni een spreidbroek gekregen, omdat er bij haar ook een afwijking was geconstateerd. Wij zagen er ook erg tegenop, maar uiteindelijk valt het allemaal wel mee. Onze dochter heeft er helemaal gene problemen mee, en ook zij was 4 maanden toen ze hem kreeg. Ik denk dat je blij moet zijn dat ze het zo vroeg hebben geconstateerd, want nu kan alles nog goed aangepast worden. Nu moeten we 6 septembe terug voor controle en dan is het afwachten. Onze dochter had ook dubbele plooien en een korter beentje, maar voorzover wij dat zelf kunnen constateren vinden wij het aardig recht geworden. Als ze een spreidbroek moet, dan is en een soort van beugel die met klittenband om haar benen gaat, waartussen een ijzer stangetje zit, die de benen uit elkaar houdt. Hij kan aan en uit, maar je hebt kans dat ze willen dat ze hem 23 uur per dag om moet, dus alleen met verschonen en badderen mag hij dan eigenlijk af. Nou, hele veel succes bij de echo, en maak je niet druk, het lijkt erger dan het werkelijk is!

Groetjes,
Wendy
 
Hoi,
Mijn dochter is 2 weken oud, en is al naar het ziekenhuis gegaan voor een controle. Nu hebben ze niets gevonden, maar willen haar graag weer zien als ze 3 maanden is. Dan krijgt ze ook een echo.
Je weet dat het beter is dat ze het nu al weten, dan kunnen ze er iets aan doen. Maar je wordt toch wel zenuwachtig voor de controle.
Zo'n broek is voor even, en dan hebben ze hun leven lang profijt van.
 
Ik heb nu na 4 mnd een echo en röntgenfoto moeten laten maken van mijn dochtertje. 3 sept moet ik naar de orthopeed en krijg ik een spreidbroek of zo voor haar. Hoe lang en wat voor weet ik nog niet.
Ik hoop dat het allemaal snel effect heeft.
Ik wijs iedereen er ook op, als je iets signaleert ga naar een arts. En wel zo snel mogelijk. Hoe eerder hoe beter.
 
hoi Denise,

Hebben ze ook gezegd wat er op de foto te zien was? Behalve dysplasie kan er ook luxatie (uit de kom ) zijn. Dat heeft onze dochter en die 3 weken geleden geopereerd en zit voor vier maanden in het gips.
 
Nee, voorzover ik weet en kon zien was het geen luxatie. Dan moet het inderdaad in het gips. 4 mnd is nog te overzien, en gelukkig is het geen hete zomer nu. Ikzelf heb 1,5 toen in het gips gezeten. Ik weet er niets meer van.
Sterkte met je kindje.
 
Terug
Bovenaan