heupdysplasie????

Ik ben maandag namelijk naar het CB geweest en van daar uit doorgestuurd naar de  HA om te laten onderzoeken of ons dochtertje een heupafwijking heeft. Omdat ook hij twijfelde moeten we  naar het ziekenhuis om een echo te laten maken. De kans dat ze in zo'n spreidbroekje moet zit er dus wel in.

Ik weet dat er relatief gemakkelijk iets aan te doen is maar ik vind het toch wel zielig: Zo'n klein hummeltje met de benen wijd!!!

Wie heeft er  ervaring met heupdysplasie en zo'n broekje ????

groetjes Pienne ( mama van Anne 23-2)

zelf geen ervaring mee met eigen kindje, maar op het dagverblijf waar ik werkte waren wel twee kindjes met spreidbroekje. allebei de kindjes maakte het niets, ze vermaakte zich prima. je moet alleen even rekening houden met de kinderwagen en de kinderstoel enzo, ivb met de andere houding die ze nu hebben, wij zette ze altijd een beetje scheef in de stoel, dat ging prima.

Hoi

Wat vervelend he, maar goed ff afwachten
Onze oudste (2,5 jr) had ook een ernstige heupdysplasie.  Ze heeft met 3 mnd een spreidbroek  hekregen en moest die 3 mnd dacht en nacht en toen langzaam aan afbouwen. Ze heeft hem uiteindelijk 6 mnd gehad. In het begin (2 dg) hebben ze er last van (geen pijn). Maar daarna zijn ze al snel gewend. Vaak vinden ouders het moeilijker. Maar ik denk maar zo op latere leeftijd  weten ze er niks meer van. Het voordeel hiervan is dat je het af kan doen en gewoon lekker kunt badderen. Die van mijn zus had een gipsbroek. Die kun je niet af doen.
Nou veel succes en voor meer informatie kun je kijken naar www.heupafwijkingen.nl

Groetjes annegien        

Hoi Pienne,
Mijn dochter heeft heupdysplasie en luxatie (ook uit de kom) aan haar rechterbeentje. Ze heeft een spreidbroek aan en hoeft gelukkig niet in het gips. Ze verwachten bij haar dat het een half jaar gaat duren, maar kan altijd langer zijn. Zelf heeft ze weinig last van de broek maar ze heeft dan ook een dynamische dr. Visser spreider, daarmee kan ze nog enigszins haar beentjes bewegen. Ze had in het begin wel open knieholtes, maar toen zijn we terug gegaan naar de instrumentmaker die het heeft opgelost. Broekjes aan doen is moeilijker met zo'n broek, maar maillotjes gaat prima. (je hebt ook maillotjes zonder voet, voor als het warmer is, ik haal de fototopic wel even naar boven waar een foto opstaat van Nynke met spreidbroek en kort maillotje, ze staat vrij bovenaan)

succes en groetjes,
Dahne

Hier ook eentje met heupdysplasie door een stuitligging en geboorte.
Gelijk na de geboorte ontdekt en met 7 weken al een spreidbroek. Na 3 mnd was zij er al vanaf. Moet toevallig volgende week weer voor controle.
Ik had niet het idee dat zij er last van had, maar ik vond het wel vervelend; je kan haar niet lekker vasthouden enzo.
Ook heeft mijn dochter er een kleine ontwikkelingsachterstand aan over gehouden, maar da's weer zo ingehaald. Het is voor een goed doel moet je maar denken.
Veel succes
Sil

Hier een foto van haar met broek. Ik deed haar trouwens wel gewoon broekjes aan. Maillots gaan makkelijker, maar ik vond het niet leuk om haar elke dag een maillots aan te doen.

Terug
Bovenaan