Heupdysplasie

A

Anoniem

Guest
Hey Meiden,

Kennen jullie kindjes waarbij rond de leeftijd van anderhalf ongeveer heupdysplasie werd geconstateerd? En wat deden ze er toen nog aan?
De fysio van Vera vermoed dit namelijk bij Vera.....
Als ik de verhalen lees op internet wordt ik daar niet blij van........

Groetjes Karin

Hoi Karin,

Jeetje wat een boodschap zeg, dat Vera dat misschien heeft.
Bij Sven hebben ze er ook ooit aan gedacht en toen moesten wij naar het ziekenhuis voor een echo. Hij had dan een spreidbroek moeten hebben maar uiteindelijk was dat niet nodig.
Ik weet niet wat ze doen bij kindjes van anderhalf. Ik zou afwachten tot je een afspraak hebt met een arts daarover. Lezen op internet is niet altijd verstandig want je leest ook een hoop spookverhalen.
Maar aan de andere kant wel fijn dat ze nu een betere verklaring hebben voor Vera's motorische achterstand.

Groetjes,
Maike

hoi Karin,

het kindje van een vriendin van mij had heupdysplasie, maar bij haar werd he tal wat jonger vastgesteld. Ze hebben bij haar een röntgenfoto gemaakt om de diagnose te stellen en hebben door middel van een spreidbroek het probleem opgelost.
Ze heeft eerst een gipsen broek gekregen en later een wat meer fexibele.

Maar voordat je je teveel druk maakt zou ik eerst zorgen dat je meer zekerheid krijgt. Nu hoor je misschien allerlei verhalen maar je weet niet of dat voor jouw dochter ook geldt.

Natuurlijk wil ik allerlei vragen van je beantwoorden mocht inderdaad deze diagnose gesteld worden. Ik kan je ook in contact brengen met die vriendin van me, dat kan altijd!
Laat maar weten wat de artsen vinden bij je meisje.

groetjes Tamar

Hoi Karin,

Erg vervelend zou dat zijn.... Zeker omdat je al zo veel energie hebt gestoken in fysio oefeningen. Hopelijk is er snel iets duidelijk.

groetjes Maris

Hoi Hoi,

Vanmiddag bij de huisarts geweest. Hij kon gelukkig! op het eerste gezicht niets zien en aanstaande woensdag mogen we een echo laten maken, dus dan meer duidelijkheid....

Groetjes Karin

Finn heeft toen hij 6 maanden was ook een spreidbroekje gehad voor 6 weken.
Hij vond dit helemaal niet erg en had er ook geen last van, maar ja hij kon natuurlijk nog niet lopen, kruipen of zitten.
Het valt allemaal hartstikke mee en het is goed te doen, het zijn vaak meer de ouders die erover in zitten. Maar geloof me je kindje zal er weinig last van hebben.

Succes!

Terug
Bovenaan