Heupdysplasie

Ik heb zelf heupdysplasie gehad (dat is dat je heup kom niet goed ontwikkelt, niet diep genoeg is, zodat de heupkop eruit glijdt).
Bij mij zijn ze er pas achter gekomen dat ik het had toen ik ging lopen, ben toen geopereerd en heb toen 6 maanden in gips gezeten en nog een spreidbroekje gehad.

Omdat het erfelijk is moest Fleur met 3 maanden foto's en echo maken van de heupjes, vanmorgen belde de arts op. Ze twijfelen, ze kunnen het niet uitsluiten. Het lijkt of de goede of de verkeerde kant op te gaan in de ontwikkeling.
Nu moeten we naar de orthopeed die gaat het verder bekijken. Maar ik weet wel als ze twijfelen dan geef dr maar gewoon een spreidbroekje het is zo makkelijk te verhelpen. Als je dit niet doet en het blijkt later toch niet goed te zijn dan moet ze alsnog en als ze ouder is is het veel verveldender voor haar!!

As. woensdag naar de orthopeed dus ben heel erg benieuwd!! Hoop natuurlijk dat hij vindt dat het gewoon goed is..maar anders is het ook niet erg dan krijgt ze een spreidbroekje en is het met een paar maanden ook weer klaar!!

Zijn er hier nog meer kindjes die ze verdenken van heupdysplasie? Of die daarop extra gecontroleerd worden?

Liefs Liesbeth

Ik heb er wel van gehoord en ik ken ook een kindje die een spreidbroekje heeft gehad, maar zelf heb ik er geen ervaring mee.
Ik ben benieuwd wat de orthopeed zegt!

mijn oudste is erop gecontroleerd omdat hij vanaf 20 weken in een stuit lag...

maar die bleek het niet te hebbenj!!!

succes en idd beter nu een spreidbroek dan als ze al lopen

Ik heb vroeger ook een spreidbroekje gehad maar alleen voor 'snachts. Mijn oudste dochter hebben ze toen ze 3 mnd was een echo van gemaakt maar was niks aan de hand. Nu moet ik eind juli ook voor mn jongste een echo laten maken. Ik zie t allemaal wel. Ben allang blij dat er naar gekeken wordt....beter nu als te laat.

Jij veel succes.

Heey,
Liam wordt 6 juli ook gecheckt op heupdysplasie! Mijn zusje heeft een ernstige beenafwijking gehad en Liam heeft in zijn rechterbeen een extra plooitje!
Kww!!
Succes meid!

liefsss

Mij nichtje heeft maanden lang 's nachts in een spreidbroekje gelegen. Het ziet er niet leuk uit, maar ze wennen er echt heel snel aan. En beter nu dan later pas ontdekken, zoals je zelf ook weet.
Bij Andries hebben ze het ook gecheckt voor de zekerheid maar het was niet nodig.

Succes!

Terug
Bovenaan