Heupdysplasie

Vandaag naar CB geweest
ze is weer goed gegroeit weegt nu 4855gram.
haar lengte is 55 cm
en haar hoofdomtrek is 37,0 cm
en ze heeft vandaag haar eerste prikjes gehad!
alles is goed gegaan.

Kinderarts heeft haar weer even nagekeken
en ze vroeg of er een heupafwijking voor kwam in de familie,
Ja zeiden we, ze zei dan gaan we even haar benen strekken en kijken of er al wat verschil is.
er dus wel degelijk lichtelijk verschil in beenlengte.
dus moet ik morgen even de huisarts bellen
dat de dokter er ook even na kan kijken,
en dan waarschijnlijk met 3maand een echo.
ik hoop natuurlijk dat er niks ernstig is.
en dat het allemaal wel mee valt,
want zou het zielig vinden als me dochter een spreidbroekje aan zou moeten.
ik weet het is op dat moment het beste voor haar.
anders krijgt ze er later last van.

Zijn er meer moeders die kinderen hebben
met een heupafwijking?
tis nog niet gezegt dat het zo is.
maar wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb zelf als kind zijnde een heupafwijking gehad. Daardoor word ons meisje hiervoor ook op gecontroleerd. Bij CB hebben ze nog niets kunnen ontdekken maar ga wel met 13 weken naar het ZKH voor echo enz

Onze dochter krijgt 1 maart een echo om te kijken of haar heupen goed zijn. Dit omdat ze in stuit heeft gelegen. Dit doen ze dan standaard. Vindt het toch wel spannend ook al zeggen ze dat het er tot nu toe goed uitziet.

Ik hoop dat de heupjes van Summer goed zijn!
Mijn oudste heeft een last van de heupen. Ik moet vandaag met Finn op controle bij de ka. Ik wil daar gelijk even vragen voor een echo. Bij ons komen heupafwijkingen ook voor in de familie.

Ik werk zelf op een Kdv en heb al een aantal keren kinderen met een spreidbroek of gipsbroek gehad.
Het is in het begin wennen en dan met name voor de ouders. Ik was elke keer weer verbaasd dat de kinderen er zoveel mee konden!
Kinderen kunnen er gewoon mee omrollen. We hebben zelfs een kindje gehad die er mee leerde lopen met 10 maand!
Tuurlijk hoop ik heel erg voor jullie dat het goed is en een spreidbroek niet nodig zal zijn!

Heb je al een afspraak bij de arts gemaakt?

Liefs Danielle

Ik moet met Sepp over een maand ook naar het ziekenhuis voor een echo ivm stuitligging.
Mijn moeder heeft wel een afwijking aan haar heup gehad, toen ze jong was. Dit is nooit ontdekt ( ze dachten kinderpolio), waardoor ze afgelopen zomer een nieuwe heup heeft gekregen.... Dus ik ben blij dat hij de echo krijgt!

De fysio vond dat de heupjes van Sepp "stug" waren. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Spannend he....

Liefs Marina

Mijn oudste had ook een beenlengte verschil. Het scheelde ook best veel. Ze zagen dat toen al de eerste keer op het cb. Wij hebben toen oom een echo en röntgenfoto's laten maken en er was niks aan de hand. Het had waarschijnlijk met de spierspanning te maken. Pas na een jaar was het verschil weg. Ik hoop voor jou dat het ook niets ernstigs is.
Liefs Wendy

Terug
Bovenaan