heupje

Vandaag is mijn vriend met onze zoon van 5 maanden naar het cb geweest. De dokter daar zei dat zijn ene been langer is dan de andere en dat dat kan wijzen op heupproblemen. Ik was wel wat verbaasd want een aantal weken geleden is er op advies van de kinderarts al een echo gemaakt van zijn heupje en daar zag alles er goed uit. Onze zoon is al een tijdje onder behandeling bij een fysiotherapeut omdat zijn spieren niet sterk genoeg waren en er werd na de echo aangenomen dat dat de oorzaak was van het minder beweeglijke heupje. Maar volgens de cb-arts is er toch wel iets meer aan de hand. Ik maak me eerlijk gezegd nu wel zorgen. Ik heb ook geen idee wat dit dan kan betekenen en wat we kunnen verwachten. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Mijn dochter (toen 3mnd) had dit ook. Bij een echo van haar heup kwam naar voren dat de kop niet goed in de kom zat. Gevolg was dat ze 4mnd in een afneembare spreidbroek moest (dag en nacht). Dat hielp niet en na een operatie moest ze voor 4 mnd in een gipsen spreidbroek. Dat hielp wel en nu heeft ze nergens meer last van. Is niet echt een opbeurend verhaal maar ik ken ook iemand bij wie het nooit ontdekt is en nu continu met pijn loopt omdat het niet meer te verhelpen is. Je kunt ook op het internet zoeken bij heupdysplasie. Succes, Ellen
 
Bij de geboorte van mijn dochter voelden ze meteen wat speling.Na 6 weken kreeg ze een spreidbroekje.Dit hielp helaas niet.Ze hebben haar 14 dagen in tractie gelegd(met gewichten aan haar beentjes).Daarna is ook zij in het gips gezet.Na 7 weken was het linker beentje wel goed,maar het rechter niet.Ze staat nu onder behandeling bij een arts in Assen.Ze word zo spoedig mogelijk geholpen.We hebben dus helaas ook nog niet alles achter de rug.Tami is nu bijna 7 maanden.We wensen jullie veel succes,misschien valt het bij jullie zoon wel allemaal mee.Het is niet altijd zo ernstig.En tot nu toe heb ik alleen nog maar positieve dingen gehoord over het uiteindelijke resultaat.Groetjes Brechtje en Tami.
 
Wilde nog even wat aan mijn verhaal toevoegen. In eerste instantie liepen we bij een gewoon ziekenhuis bij een orthopeed. Die kon na de eerste 4mnd niets meer doen en stuurde ons door naar het Sophia kinderziekenhuis. Toen we daar waren keek de orthopeed daar naar haar en wist meteen wat er aan de hand was. Hebben we dus spijt van dat we niet eerder daar terecht gekomen waren. Het eerste ziekenhuis was niet helemaal voor niks omdat ze dankzij haar eerste spreidbroek dus niet in tractie hoefde maar toch...
Het resultaat is inderdaad gewoon goed. We moeten nu over twee jaar terug voor contole omdat ze in de groei is maar verder is er niets meer aan de hand.
Laat je nog horen hoe het afloopt? Ellen
 
Terug
Bovenaan