Heupjes

Bij onze dochter Babet is een kleine heupafwijking geconstateerd, 1 heupkom is niet helemaal goed ontwikkeld. Nu krijgt ze waarschijnlijk een spreidbeugel.
Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben. Hebbben de baby's er zelf veel last van? En kunnen ze dan nog in maxi-cosi en later in de wandelwagen? en zo niet hoe kun je ze dan wel vervoeren?

Alvast bedankt.

Hallo moeder van Babet,
de zoon en dochter van 2 van mijn beste vriendinnen hebben allebei onlangs een spreidbeugel aangemeten gekregen. Het jochie is inmiddels 8 maanden en hij heeft hem 15 weken gehad. Nu niet meer. Bij het meisje is ie onlangs aangemeten, ze is 4,5 maand oud, en die moet hem langer gaan dragen.
In het begin dikke tranen bij de moeders en ook de kindertjes hebben een paar dagen aan de spreidbeugel moeten wennen. Maar al heel gauw was het de normaalste zaak van de wereld en waren beide kindjes er helemaal aan gewend. Weer 2 oervrolijke baby's. Het is in het begin natuurlijk erg schrikken en het is hartverscheurend om je zoon/dochter in zo'n onnatuurlijke positie te zien liggen. Maar die kleintjes zijn ECHT met enkele dagen gewend en je merkt niets meer aan ze. Dus het komt zeker goed bij Babet. Misschien dat ze de eerste 3/4 dagen wat huilerig is, maar dan is het over.

De baby kan overigens gewoon in de Maxicosi, als je de zitting maar iets verhoogd met een dikke handdoek. Dan leg je de beentjes er zo overheen. En in de wagen hebben ze ook geen problemen ondervonden.
Wel met kleding iets lastiger omdat je de broekspijpen wat omhoog moet oprollen.

Heel veel sterkte bij het aanmeten (let op dat ze de banden niet te strak zetten (hadden ze bij het meisje gedaan) en een paar dagen later werd bij de orthopeet geconstateerd dat haar beentjes te hoog opgetrokken waren. Zowel bij meisje als jongetje was het een 90 graden spreid. Maar ik weet natuurlijk niet of dat bij Babet voldoende is. Mocht ze hoger ingesnoerd worden, dan zou ik het als ik jou was wel even extra navragen of het niet te strak zit. Succes.
Laat je nog even weten hoe het gegaan is en of het met Babet allemaal goed gaat?

Terug
Bovenaan