heupjes

Hoi ik heb wel ervaring met heupdysplasie..Ik heb een tijd terug ook eens een oproepje gezet op dit forum...Mijn dochter is nu 8 maanden en heeft heupdysplasie en luxatie (uit de kom...Dit is met 3 maanden geconstateerd op het buro. Daarna naar de huiarts en meteen doorgestuurd naar de orthopeed...Ze heeft 3 maanden een pavlickbandage gehad die op de blote huid gedragen moest worden en absoluut niet af mocht dus mocht ze ook niet in bad ed..Nu heeft ze sinds een week of 8 een beckerspreider dus mag ze weer in bad enzo..Ze draagt hem wel dag en nacht....een beckerspreider is een broek waar ze met de benen gespreid inzit....Er zijn heel veel manieren om heupdysplasie te behandelen ligt aan wat er precies aan de hand is....
Is er bij jouw zoon of dochter ook heupdysplasie geconstateerd?? Ik kan je 1 ding vertellen het is helemaal niet leuk als je het nieuws krijgt en als ze gaan behandelen maar het is zo voor een goed doel en mijn dochter heeft geen last van de broek het hoort er gewoon bij ze weet niet beter....Maar ik moet ook zeggen dat ik veel verdriet heb gehad...Succes.
 
Hoi,
Ik heb zelf dubbelzijdige heupdisplasie gehad. Ben nu 30 en heb nergens meer last van. Ik heb als baby een spreidbroekje gedragen tot ik 1 jaar was. Kon dus ook pas later rollen en kruipen ed. Maar toen ik dat een keer doorhad ging ik volgens mijn moeder als een speer. Helaas was het bij mij zo dat een operatie aan beide benen noodzakelijk was.Maar dat is slechts bij hele hoge uitzondering nodig gelukkig.
Ik wil eigenlijk alleen even zeggen dat ik er zelf niets meer van weet en dat het voor jullie als ouders veel moeilijker is dan voor jullie kleine meid. En de beloning is dat straks alles weer goed is. Ze weet nu niet beter en ze zal dit straks van jullie moeten horen.
Heel veel succes ermee en veel geluk met jullie kleine meid.
Groetjes Melanie
 
Mijn dochtertje heeft bij 4 mnd foto's moeten laten maken. De afwijking was 25 en 33 graden. 8 graden versdchil, dat valt wel mee. Ze heeft gedurende 2 mnd een spreidbroek gehad die ze dag en nacht aan moest. En toen nog 6 weken alleen 's nachts. Gelukkig is het vrij snel verholpen. In de juiste groeiperiode hebben we dit gedaan denk ik. Ik heb het zelf vroeger ook gehad. Ik heb toen eerst 5 mnd een spreidbroek gehad en daarna nog 5 6 mnd in het gips. Tegenwoordig is de techniek gelukkig wat handzamer.
Het enig probleem waar ik tegenaan liep tijden die spreidbroek periode was: Ze paste niet meer in de maxicosi. Ik heb deze toen opgevuld met een handdoek, maar dan waren de gordeltjes te kort. nou heb ik van maxicosi speciaal langere gordeltjes gekregen, wel moest ik een afstandverklaring tekenen ivm het veiligheids certificaat.
En ik heb de autostoel al heel snel gaan gebruiken.

Veel sterkte!
 
Mijn dochter kon ook niet meer in de maxi cosi dus ik ben ook al snel overgegaan op de autostoel. Want ik vond dat ze in de maxi cosi helemaal niet veilig zat met de verhoging....Je kunt de autostoel ook in de slaapstand zetten dus dan kunnen ze toch wat meer liggen.
 
Terug
Bovenaan