heupysplasie

Nou daar ben ik weer, eerst mijn vriend in het ziekenhuis met een klaplong deze week en nou moest ik vandaag met mijn kleine meisje naar de orthopeed...
Blijkt ze aan haar linker heupje ernstige heupysplasie te hebben, werd ik gelijk door verwezen en heeft ze vanmiddag een pavlik-bandage aangemeten gekregen die moet ze nu 23 uur per dag aan hebben en voor de duur van zo'n 3 maanden... Pfffff wat zielig zo'n klein hummeltje.

Iemand ervaring hiermee???

liefs Fiona

Geen ervaring mee, maar ik wil je wel sterkte wensen ermee. Gelukkig kunnen ze er tegenwoordig wel wat aan doen en is het maar goed dat het zo snel ontdekt is.
Liefs Wendy

Dank jullie wel.

Als ik even haar luier verschoon mag hij dus even los en als ik m dan weer vast moet doen wordt ze boos, en dat is dan echt zielig om te zien, verder doet ze het echt heel goed.

Het is inderdaad heel mooi dat ze het zo vroeg ontdekt hebben zodat er snel wat aan gedaan kan worden en hopelijk is het dan over 3 maanden, voor dat ze dus echt gaat kruipen enzo, weer helemaal goed

liefs Fiona

Hoi,

Het is niet fijn om die bandage om te doen, maar het is wel super dat ze het zo vlot ontdekken. In mijn omgeving is het bij drie kinderne pas na 9 maanden ontdekt. Dan kruipen ze vaak al en dan is het veel extremer wat er moet gebeuren. Gips en 6 weken plat is niet uitxzonderlijk. Nu een meisje van 2,5 jr dat geopereerd is en 6 weken in een korset op bedje moet liggen. Hopelijk wordt dit jullie bespaard.

Hoe is het met je vriend? Knapt hij al weer wat op?

Sterkte ermee.

breek even in. Ben een oktober moeder. Ons zoontje heeft ook heupdysplasie aan zijn linkerheup. Het was ook dermate slecht dat hij twee weken in het ziekenhuis heeft gelegen in een tractie. Dat houd in mijn zijn beentjes in de lucht in een stellage met gewichten. Hij is nu een weekje thuis en heeft een gipsbroek om. Deze wordt 28 maart vervangen voor een nieuwe gipsbroek voor 6 weken. Dus in totaal 12 weken gipsbroek en daarna nog een beugel. Wens je heel veel sterkte met jullie dochtertje en dat ze er snel vanaf mag zijn.

En inderdaad fijn dat ze het zo snel ondekt hebben daar ben ik bij milan ook wel blij om. Dat als hij op de leeftijd van het lopen komt dat we dan deze ellende achter de rug hebben.

Groetjes jolanda

@clasce, je hoort inderdaad de naarste verhalen dus ben heelblij dat ze het zo snel hebben ontdekt. Met mijn vriend gaat het beter maar ligt nog steeds in het ziekenhuis morgen weer een klein kansje dat hij naar huis mag maar dat was een aantal dagen geleden ook dus ik wordt pas blij als hij echt thuis is.

@jolanda, jeetje heftig verhaal zeg een tractie is echt vreselijk en dan nu gips pffff ik heb met je te doen. Je kleintje zo zien is echt niet te doen. hoe is jullie mannetje eronder?
Mij geeft het namelijk zoveel kracht als mijn meisje even naar me lacht dan kan ik weer de hele wereld aan.

liefs Fiona

Hoi Fiona,

Ik breek even in vanaf het mei zwanger forum. Mijn hummeltje zit dus nog in de buik :)
Ik heb op een kdv gewerkt en dan krijg je geregeld een baby met spreidbroekje. Ik moet zeggen dat mijn ervaring is dat het een week wennen is voor de kleine en dag ze het daarna eigenlijk allemaal super deden. Van de ouders hoorde ik dit eigenlijk ook altijd terug over hoe het dan thuis ging.
Natuurlijk is dit héél anders dan wanneer het je eigen kindje is! Dan gaat het je veel meer aan het hart.
Ik weet wel van één van de moeders dat zij op een forum zat speciaal hierover en dat heeft haar toen echt geholpen om die eerste weken door te komen.

Heel veel succes!!

Liefs Son

Terug
Bovenaan