Hevige buikkrampen

Hallo meiden,

Ik heb al vanaf vorige week donderdag last van buikkrampen,
vorige week zaterdag zelfs naar de huisartsenpost geweest omdat
ik niet wist wat me overkwam.....zo'n gruwelijke buikpijn aanval!!
Heb tussendoor ook wel krampaanvallen maar te houden!
Ook maandagavond was het raak, weer naar de huisarstenpost!
Het deed ongelooflijk pijn! De arts kon niks vinden en moest maar voor
de zekerheid een uitstrijkje laten maken!
Ook toen voor de zekerheid een test  gedaan (NOD 6 juni cyclus 34 dgn),
maar negatief! Dacht dus dat het daar niet aan lag!
Ben toen weer naar de huisarts gegaan want de krampen bleven medicijnen voor!
De medicijnen waren schadelijk voor de zwangerschap en ook slecht als je bezig bent om zwanger te raken dus heb toen voor de zekerheid maar weer een test gedaan......
ZWANGER!!!!!
Ook net weer voor de zekerheid een test gedaan, die weer ZWANGER aangeeft!!!
Maar ben nu bang....zijn die krampen wel goed? Heb geen bloedverlies of gekke afscheiding!! Het is nog te vroeg voor een echo omdat het nog te klein is om iets te zien, dus moet afwachten....! Wat erg moeilijk is....kan ik gaan genieten of is het vals alarm.....ben erg onzeker!!

Heeft iemand van jullie dit ook weleens meegemaakt?
Alvast heel erg bedankt voor je reactie!!

Liefs Annemiek!

Zijn het krampen die je herkent als ongi-buikpijn? Want dat hoort er in het begin echt bij! Je baarmoeder moet worden opgerekt e.d. om het snel groeiende vruchtje plaats te geven. Bij mijn eerste had ik dit behoorlijk, ik heb ruim een week gedacht dat ik ieder moment ongesteld kon worden... Maar dat was dus niet zo. Nu heb ik er veel minder last van (misschien omdat baarmoeder al slapper is van vorige zwangerschap?).

Bij zwangerschap kun je tevens last krijgen van verstopping en 'luie', rommelende darmen. Dat kan ook voor flinke darmkrampen zorgen. Dan zou je moeten proberen goed water te drinken, voldoende te bewegen, veel groente/fruit/vezels e.d.

Heel veel sterkte! Ik hoop dat de pijn snel wegzakt!

Groetjes, Karin
5+2 wkn

Bedankt voor je snelle reactie!

Ja de pijn lijkt veel op ongi-pijn maar dan 100x erger, het trekt dan door naar mijn
onderrug en bovenbenen! Heb zelfs een keer overgegeven van de pijn, niet door misselijkheid! Het voelt echt helemaal onderin m'n buik, niet m'n darmen!

Gelukkig  is het al een beetje minder, het is nog aanwezig maar heb niet meer zo'n gruwelijke pijn gehad zoals afgelopen zaterdag en maandag!
Ik wacht het weekend maar af en anders weer terug naar de huisarts, wil zo graag zekerheid!!

Nogmaals bedankt!
Liefs Annemiek!

Hoi

Ik heb al uitgebreid gereageerd op je verhaal op het zwanger worden forum.
Maar even kort gezegt, het hoort erbij. en zolang je geen bloedverlies hebt samen met de krampen kun je ervan uit gaan dat het goed zit. Je kunt anders ook even een verloskundige in de buurd bellen, die kan je vast ook wel geruststellen.
Succes

Natalie
(22w1d)

Lieve Annemiek,

ook ik zit nu helemaal in de stress... heb exact hetzelfde verhaal als het jouwe... moet volgende donderdag ongesteld worden... maar heb sinds deze week ongelofelijke buikkrampen. Verhoging en ook af en toe overgeven. Ben doorverwezen naar de gyneacoloog. Inwendige echo gemaakt en ook zwangerschapstest via urine en bloedafname gehad. Maar volgens gyneacoloog kans zeer klein op zwangerschap. Maar ik zit hier nog steeds met ongelofelijke buikpijnen en het lijkt ook op de buikpijn die ik in het begin had bij onze Tom die nu bijna 2 jaar is...

Vraagje, hadden ze bij jou ook bloed afgenomen en in het ziekenhuis getest op een eventuele zwangerschap?

Groetjes,
Sunflower (die zich absoluut niet zo zonnig voelt) En ook heel bang is....

Hoi Sunflower,

Ik heb thuis 2 testen gedaan en allebei waren ze positief.......
(en positief is positief zeggen ze...)
Ben helaas nog niet doorverwezen naar het ziekenhuis!
De huisarts had gebeld met de gynacoloog en zei dat een echo
maken geen nut had omdat het vruchtje nog zo klein is dat je het toch niet kon zien!
En zolang er geen bloedverlies is het voor een groot deel wel goed zit!
Wel zei hij als de buikkrampen aanhouden dat ik weer gelijk terug moet komen!
Nou......morgen weer naar de dokter want de krampen zijn nog steeds hevig!
Heb wel van meer mensen gehoord dat ze daar ook last van hebben gehad, en
nu alles goed is of een kindje hebben! Stelt me wel meer gerust, maar helaas nog
niet helemaal! Hoop zoooooo dat dit erbij hoort, en dat alles goed is!!!

Heel   veel succes en sterkte!!

Liefs Annemiek!

Ik ben dan (nog) aan de pil, maar heb ook van die krampen, zoals je beschrijft.
Afgelopen donderdag had ik ongesteld moeten worden, maar ben het nog niet.
Nu ben ik net terug van vakantie, en door tijdverschil heb ik zo goed en zo kwaad als het kon om de 24 uur de pil gehad. Ook zit ik in een gigantische rotsituatie thuis door ziekte en sta ik zo goed als op straat (mijn baas wil me kwijt), dus ben best wel gestresst. Ook een reden dat de pil misschien niet helemaal zijn werk heeft gedaan.

Ik wacht het nog eventjes af, af en toe maar een ibuprofen (met mate) en verder maar met een kruik op bed. (warmte helpt bij mij in ieder geval wel, misschien ook wel bij jou?)

Succes...
Liefs Rixt

thank god! er bestaat iemand die precies hetzelfde heeft gehad...ik zal ff snel de korte versie van mijn verhal doen:

Afgelopen donderdag moest ik eigenlijk ongi worden...ben het dus niet geworden...zondag ochtend om half 8 wakker geworden met hevige krampen en als ik bedoel hevig dan ook echt 100x zo erg als ik normaal met ongi heb...ik ben misselijk geweest van de pijn... lief de huisartspost opgebeld en wij er naar toe...die man allemaal voelen maar kon niets vinden...maar tegen die tijd was de pijn alweer gezakt...de dokter zei of ongi of miskraam of innesteling....goed ok wij weer naar huis....volgende dag weer!! toen heb ik de dokter gebeld daar konde we terecht...inwendig onderzoek...,.jah hij zei ik denk dat je zwanger bent...ik daar een test gedaan maar nee niet zwanger..dan maar door sturen naar mijn iegen gyn..daar kon ik ook meteen terecht...die heeft gekeken met een echo en inwendig onderzoek...weer niets te zien...hij zat ook te denken aan een vroege zwangerschap...WEER urine moeten geven...hij heeft me meteen op alles getest..heb geen blaas onsteking...en nu moet ik w8ten tot maandag en dan mag ik weer urine inleveren...ik hoop echt dat ik zwanger ben!....maar goed dat is dus afwachten

mag ik vragen hoeveel minuten die pijn heeft aangehoduen?

nou bedankt voor je antwoord alvast

Terug
Bovenaan