hevige driftbuien en grote mond

mijn zoontje van 3,5 heeft vreselijke driftbuien en een hele grote mond. ik weet soms niet wat ik er mee moet.
hij word boos om de kleinste dingen en dan ook direct heel erg boos. hij begint te schreeuwen en met dingen te gooien, met deuren slaan en er valt totaal niet met hem te praten.
hij is heel erg streverig. hij maakt bijvoorbeeld overal een wedstrijd van en wil ook altijd winnen. als zijn vriendje per ongeluk voorop loopt of fietst dan  is hij al boos omdat hij voorop wil. vaak begint hij dan te schreeuwen naar hem en als hij niet luisterd dan begint hij te slaan.

ik weet niet wat ik nog kan doen. heeft iemand tips?
 
sorry geen tip voor je,

maar ik wil je alleen vertellen dat je er niet alleen mee bent.!
ik heb ook een zoon van bijna  3,5 jaar oud en heeft ook vaak een grote mond en is heeft  ook wel eens een  drftbui(ik zet hem dan op een plek waar hij zijn gang kan gaan bijvoorbeeld de gang)als hij weer rustiger wordt vraag ik waarom hij zo boos is.
Meestal helpt dit wel omdat hij iets niet begrijpt of iets niet lukt en dan help ik hem en dan is het over.....ach misschien is dit toch wel een tip haha
Veel uitleggen en proberen er achter te komen waar die woede vandaan komt meestal is het iets kleins.
Ik hoop dat je er iets aan hebt

succes
 
Terug
Bovenaan