Hevige kramp, maar anders dan menstruatie

Hi,

Ik heb voor de 2e keer in 3 dagen tijd hevige kramp onder in mijn buik. Deze kramp herken ik niet als menstruatiekramp.. Cyclus is elke maand verschillend van 28 tot 31dagen. Vandaag is 28. Ook een testje gedaan. Ik zie een licht streep maar ook weer niet.. ook ovulatie test is wazig (ja die kan je niet gebruiken als zwangerschapstest, maar ik had er 1 over en bij mn 2e had k het ook gedaan en was ik zwanger)

Wie heeft het zelfde ervaard? Ik werd wakker van de pijn, was ook weer zelfde tijdstip..

Beste Christaaa, ik kan me voorstellen dat je in spanning zit. Ik heb altijd geleerd dat een streep, ookal is het een lichte streep, dat je zwanger bent. Dit komt omdat de test reageert op een specifieke stof die je alleen aanmaakt als je zwanger bent. Zelf heb ik ook een keer een ovulatie test gebruikt om te kijken of ik zwanger was, omdat ik ook echt niet kon wachten in de ochtend en ik alleen nog een ovulatie test nog had liggen. Die was bij mij ook positief toen ik zwanger bleek te zijn. Echter betekent een positieve ovulatietest rond je NOD niet altijd dat je zwanger bent. Dit kan alleen een zwangerschapstest met 97 tot 99% zekerheid aangeven. Dus mijn advies is om toch nog te wachten tot je 31e dag en dan nog een keer een zwangerschapstest te doen. Dan heb je de vroege NOD en latere NOD meegenomen en kan je echt met zekerheid checken of je zwanger bent of niet. Ik heb hier nog wat handige artikelen voor je gevonden op oudersvannu.nl waar je wat aan kunt hebben! Succes!

Dit artikel is medisch beoordeeld door een arts en leefstijl coach

Dit artikel is medisch beoordeeld door twee verloskundigen

En als je nog vragen hebt, we helpen je graag!

Terug
Bovenaan