hevige kramp tijdens het flesje drinken!

nou de titel zegt het al,
mijn dochter krijgt tijdens het flesje drinken hevige buikkrampen en gilt het dan uit!

buiten het flesje om heeft ze nergens last van!

maar met het voeden komen er allemaal scheetjes vrij en krijgt ze ergkramp!
ook gaat ze helemaal lang uit liggen met haar hoofd achter over!

ze krijgt al druppeltjes tegen darmkrampjes!

is er nog meer wat ik kan doen, want ik vind het zo zielig, zo kan ze niet rustig haar fles leeg drinken!
ik heb ook al andere flessen gekocht, van die kromme die speciaal voor darmkrampen zijn!

wie hekrent dit en wat kan ik doen om haar te helpen?

groetjes Wilma

Hoi Wilma,

De osteopaat gaf ons als tip dat het helpt om te zorgen dat ze zich niet overstrekt tijdens het drinken (en in zijn algemeenheid als ze krampjes hebben). Dat is een reflex, maar zorgt alleen maar voor meer pijn. Dus tijdens het drinken zorgen dat haar rug bol loopt, of haar voor je leggen en met één hand de fles geven en met je andere hand haar knietjes zachtjes naar haar buik duwen. Dat zou helpen om te ontspannen. Bij ons hielp het wel een beetje, maar was het probleem niet meteen over.

Misschien kun je vaker wat kleinere beetjes te drinken geven, of wat water tussendoor, zodat haar stofwisseling niet helemaal stil komt te liggen en dan tijdens de voeding weer op gang gebracht wordt? Of een voeding tegen krampjes gebruiken?
Had het cb verder geen tips?

Osteopaten schijnen trouwens ook te kunnen behandelen tegen darmkrampjes (bij ons was het slechts een bijverschijnsel, Esther is behandeld voor haar voorkeurshouding en we kregen toen ook tips tegen de krampjes) en wij hebben veel baat gehad bij een behandeling door de osteopaat. Misschien dat het Jasmijn ook zou kunnen helpen?

Sterkte, want het is wel heel zielig he, als ze zo'n pijn hebben?

Liefs,

Eveline

ja ik vind het ontzettend zielig!
ik zou graag de pijn bij haar weg willen nemen!

zo kan ze ook niet lekker genieten van haar fles!

he bedankt voor je tips! en ik zal het cb ook eens om raad vragen!

liefs Wilma

Hoi Wilma,

Mijn kinderen kregen niet vanaf het begin flesvoeding dus een erg ervaren fv-moeder ben ik niet. Maar toen ik jou verhaal las vroeg ik me af of de voeding niet te snel in haar buikje komt. Oftewel of je wel de juiste speen op de fles hebt staan. Met mijn oudste hebben we ook enorm zitten klooien totdat we een speen hadden die niet te snel (ging hij enorm spugen) of te langzaam (wat enorm frusteerde) liep.

Judith

ja daar ben ik idd ook al mee bezig geweest!
het ging eerst idd te snel, wat alles liep dan weer uit haar mond! het spuugdoekje was dan helemaal zeiknat!
nu knoiet ze niet meer en heb ik het idee dat het nu niet te snel gaat!

lastig dit!

liefs Wilma

Mijn kleine man heeft alleen maar last van krampen tussen 5 uur ´s middags en 10 uur ´s avonds. Hij krijst het dan uit tussen de flessen door en is niet stil te krijgen. Hij trapt dan ook heel erg met zijn beentjes. Overdag en ´s nachts slaapt ie rustig door tussen de flessen. Zal het dan toch geen kramp zijn. Ik weet het niet meer.
Of zou het gewoon zo zijn dat hij dan zijn huiluurtjes heeft. Maar 5 uur lang huilen trekken ik en mijn man ook niet echt lang meer.
Ik heb o.a. cinabay gebruikt, maar dit helpt voor geen meter.

onze berend doet dat helaas ook, krijsen van de pijn tijdens de borstvoeding, zowel aan het begin als het einde van de voeding. Ik denk daarom dat het niet zozeer te maken heeft met hoe snel de voeding binnenkomt... Maar het is inderdaad hartverscheurend. Je schijnt er weinig aan te kunnen doen.

veel sterkte er mee.
Janneke

hoi wilma
hoe gaat het nu?als jasmijn dit echt elke voeding doet,al meerdere dagen,zou ik toch even naar de huisarts gaan.het klinkt wel als krampjes,maar dan wel extreem.dat kan toch niet normaal zijn.mijn schoonzusje brulde ook alles bij elkaar tijdens de voeding.zij bleek iets aan haar darmslijmvlies te hebben.of misschien heeft jasmijn wel koemelkallergie ofzo?al krijgen ze daar volgens mij ook uitslag van.maarja,je weet het niet.en de dokter kan t onderzoeken en heeft misschien een wat sterker middeltje.
sterkte met je zielige meisje!
groetjes kari

Terug
Bovenaan