hevige krampen help!!!!

Hallo moeders,

Hier ff een vraag van een radeloze moeder: Mijn dochter heeft nu ongeveer 2 weken ongelooflijk veel krampen (ze is 2 maanden en krijgt flesvoeding). Ook als ze een poepie moet laten gaat ze al huilen van de pijn ook als ze moet poepen zit ze eerst de hele dag te persen en soms komt er dan savonds laat een klein drolletje uit. Het is niet zo dat haar poep hard is helemaal niet zelfs. Het is zo zielig om haar ze te zien huilen van de pijn. We gebruiken nu al sina baby maar dit mag je maximaal maar 6 keer per dag geven en dit is te weinig. Gister heb ik al contact gehad met het cb en die zeiden dat ik meer water in de fles moest doen maar ook dit lijkt niet te helpen. Ik ga morgen naar het inloopspreekuur van het cb maar misschien zijn er nu al wat tips die ik kan gebruiken want  ik  ben te einde raad wat kan ik nog proberen voor mijn kleine meid????

Even wat huismiddeltjes die ik weer als tips heb gehad en die ik soms uit de kast trek:

- Een lepeltje afgekoelde venkelthee (ik zou die van zonnatura nemen) voor de voeding schijnt goed te helpen.
- Bij de babymassage geleerd: met de klok mee rondjes draaien rond de navel (met drie vingers, beetje druk hierbij uitoefenen - niet te hard natuurlijk). Dit stimuleert de darmwerking.
- Als je kindje krampjes heeft helpt ronddragen "in de buikhouding" ook goed. Dus ze rust met haar hoofd op je onderarm, bij je elleboogholte, jouw arm langs haar hoofd en je hand eindigt bij haar buik (zeg ik het zo goed?) Jouw hand dan tegen haar buikdrukken en jouw buik tegen haar rug. Als je zo een beetje rondloopt helpt ook vaak goed!

En anders moet je ns vragen bij CB of je echt geen ander soort voeding moet gebruiken?

Hoop dat het snel over is.

Bettie & Boris (5,5 mnd)

Beste Bettie en Boris,

Bedankt voor de tips en ik ga het gelijk proberen. Ga ook zeker morgen vragen voor voeding voor tegen krampen weet namelijk dat het bestaat.

Groetjes nancy en Tiara ( 2 maanden)

Hoi,
Mijn meisje heeft er ook veel last van,wij zijn  sinds een dag of 3, 20 cc rooibos thee bij   het water gaan   doen(ik bedoel 190 spa blauw en 20 cc thee totaal 210 en daar 7 schepjes bij) en ook zijn we spa blauw gaan gebruiken ipv afgekookt water en nou lacht ze al sinds we dat doen.Hoop dat blijft helpen.Rooibosthee zou erg goed zijn bij krampjes,je mag zelfs 30 cc gebruiken en tussendoor ook een slokje geven mag ook.
Groetjes Gaby.

Hallo!!
Ook mijn kleintje heeft last van krampjes hij is nu 6 weken en het lijkt wel steeds erger te worden.
Ik heb diverse trucjes al geprobeert ook Sinebaby maar niets helpt echt voldoende.
Gister merkte ik dat is ik hem op het buikje leg dat wel iets helpt, dat kan alleen als ik erbij ben....
En inderdaad voorzichtig met een warme hand ;) het buikje masseren helpt ook wel wat.

Ik geef ik tegenstelling tot jullie borstvoeding, wie heeft er tips wat ik nog meer kan doen om de krampjes te verminderen? Mijn kindje drinkt niet uit de fles ik weet ook niet of ik hem tussentijds wel een flesje kan geven....
wie weet raad?

Groetjes Caroline

mijn dochter heeft tot 3 maanden ook heel erg last gehad van darmkrampjes, vooral 's avonds.
Sinababy werd door mijn kraamhulp afgeraden omdat het de darmen stillegt ipv stimuleert. Eeven geen krampen dus, maar de ontlasting komt er moeilijk uit waardoor het probleem dus zeker niet beter wordt.
Ik heb darmdruppeltjes (volgens mij dr van de hoog) bij de etos gehaald en specifiek gevraagd of er niet hetzelfde inzat als sinababy. Ze hielpen wel, maar niet geweldig.

Venkelthee of venkelwater werkt ook aardig, voor de borstvoedingsmama's: je kunt het in een spuitje doen en gewoon in de mond spuiten als je geen fles geeft. Van een lepeltje kan ook, maar is lastiger. Overigens wordt venkelthee tegenwoordig ook weer afgeraden, rooibos is het nieuwe devies. Ik heb wel gewoon venkelthee gegeven.

Het slechte nieuws is dat niets echt geweldig werkt, je kunt alleen de pijn een beetje verzachten. Het goede nieuws: het gaat echt over! Geef het even de tijd, hoe zielig het ook is.

sterkte met jullie kleintjes.

Ellen

PS zelf rooibos of venkelthee drinken helpt ook als je borstvoeding geeft. Pas wel op met de venkelthee, bij mij werkte het nogal laxerend.. geen liters wegwerken dus!

Hoi,

Toen het bij   mijn dochter echt te gek werd, en daarmee bedoel ik 20 uur per 24 uur huilen, zijn we overgestapt op andere voeding. Het cb adviseert dit niet, omdat de darmen moeten wennen. In ons geval was het na 3 dagen op Omneo voeding echt over. Geen uren huilen meer, gewoon kunnen slapen. Wat had ik de balen dat ik daarmee had gewacht omdat het cb adviseerde om het niet te doen.
Vanaf dag 1 zagen we al erschil en het lag bij ons dus toch echt aan de voeding.
Misschien is het voor jullie ook een oplossing.

Groetjes

Terug
Bovenaan