Hevige krampen/pijn bij 4 weken

Bij mijn vorige tweeling zwangerschap heb ik ook rond de 4 weken ernstige pijnen gehad. In de nacht rolde ik over ons kleed van de pijn. Ik had hele erge bewegingsdrang. Ik kon op dat moment niet echt de pijn beschrijven. Ik was heel bang en de dokters waren ook bang dat het mis zou gaan. Nu kan ik het een beetje vergelijken met weeen.

Nu hebben we weer een mooie positieve test in handen! Wij zijn helemaal gelukkig! Maar sinds een paar dagen heb ik weer deze pijn. Het komt met vlagen, maar ook in de nacht wordt ik wakker en het is echt verschrikkelijk!
De pijn lijkt echt op rugweeen..

Herkend iemand dit?
 
Ik heb nog geen kinderen dus geen ervaring met weeën maar ben nu zelf net 5 weken en lag vandaag ook echt dubbel van de pijn. Ik heb al weken krampen maar het betert ook niet. Ik vraag het morgen na in het ziekenhuis want moet toch op controle voor Hcg waarden.
 
Gefeliciteerdmet jullie zwangerschap. Hebben jullie toevallig al iets vernomen vanuit het zkh? Dit is ook mijn eerst zwangerschap en nu 3weken zwanger waarvan 2 weken met pijn aan mijn buik en rug.
 
Hoi LizzyH, dit klinkt best hetzelfde als wat ik gehad heb, al is het mijn eerste zwangerschap dus ik kan het niet vergelijken met weeën (al zei ik wel tegen mijn vriend: als weeen nog erger zijn dan dit dan weet ik niet of ik een bevalling aan kan). Ik had het rond de 7e week en heeft iets meer dan een week aangehouden. De krampen kwamen bij mij ook in vlagen, het zat bij mij voornamelijk rechts in de buik en leek wel iets op hele heftige menstruatiepijn, maar dan 10 keer erger. Ontzettende uitstraling naar onderdrukt en mijn rechterbeen. Net als jij had ik het niet meer van de pijn en ik zat echt te jammeren van de pijn. Ben ook 2 keer bijna flauwgevallen ervan. Ook snachts kwam het zo'n 3 of 4 keer. Ik was eerst erg bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar gelukkig had ik met 7 weken een echo die helemaal goed was, daardoor hoefde ik me iets minder zorgen te maken over de pijn. Uiteindelijk merkte ik ook dat de pijn toch vanuit mijn darmen leek te komen, ook al voelde het echt alsof het uit de baarmoeder kwam. Maar ik merkte dat ik vaak na de pijn naar de wc moest, en dan nam de pijn ook meestal af. 
Afgelopen maandag ben ik bij een osteopaat geweest, dat heeft me super goed geholpen en ik ben nu van de ergste pijn af, gelukkig. Hopelijk blijft dat zo! 
 
Ja echt heel herkenbaar! Hier hetzelfde! Heb nu lactose siroop gekregen! Dit werkt wel verlichtend! Dus ook hier komt die pijnen vanuit de darmen! Maar ik vind het echt vergelijkbaar met weeën! Het is verschrikkelijk!
 
Hier hetzelfde. Eén keer heel extreem dat ik op de vloer lag van de pijn en moest overgeven omdat ik zo'n pijn had. Achteraf naar het toilet en het zakte gelijk af. Heb nu van die zakjes voorgeschreven van de huisarts wat de ontlasting dunner maakt.
 
Ergens vind ik het fijn om te horen dat je de pijn vergelijkbaar vindt met weeën LizzyH, want ik zei letterlijk tegen mijn vriend: als weeën nog veel erger zijn dan dit dan weet ik niet hoe ik een bevalling doorkom, haha. 


Ik vind het jammer dat je over dit kwaaltje bijna niks leest bij de standaard lijstjes met zwangerschapssyntomen. Tuurlijk, er staat vaak wel iets bij van buikkrampen. Maar deze pijn is wel meer dan dat. Ik heb me echt ontzettende zorgen gemaakt en had het op die momenten fijn gevonden als ik toen al had gelezen dat dit vaker voorkwam en niks hoeft te betekenen :) En als ik ook had kunnen lezen dat het niet de hele zwangerschap aan zou houden, want daar was ik op dat moment ook echt bang voor! Gelukkig is het bij mij na 1,5 week dus echt verminderd. Vanaf de dag nadat ik bij de osteopaat ben geweest. En ik denk dat in combinatie met heel vezelrijk eten (voor zover ik eetlust had) de dagen ervoor. 
 
Ja! alleen zijn weeen wel heftiger hoor! Ja! Bij me vorige zwangerschap en nu weer.. gisteren weer enorm veel last gehad. Ik hoop dat het snel verminderd en dat we kunnen genieten van die kleine in onze buik!
 
Terug
Bovenaan