Hevige maagpijn, is dat normaal?

<p>hoihoi dames,</p><p>ik heb vannacht een zware nacht gehad! Ik heb enorme last gehad van maagkrampen. Mijn baby ligt al heel hoog met zijn hoofdje tegen mijn maag aan (hij ligt in stuit). </p><p>Mijn man wist ook niet zo goed wat hij moest doen, ik kon geen positie vinden waar ik de pijn weg mee kon krijgen. Heb echt liggen kreunen en stuggelen met mezelf. Mijn ademhaling was al heel de dag niet goed. Ik krijg al moeiliik adem doordat de baby zo hoog ligt.</p><p>Nu las ik op internet dat het een sympthoon van zwangerschapsgiftiging kan zijn? Maar dat lijkt mij erg sterk want ik heb een lage bloeddruk. En met zwangerschapsvergiftiging heb je toch juist een hoge bloeddruk? </p><p>De sympthonen die er stonden heb ik wel allemaal (op de hoge bloeddruk na dan)</p><p>1: duizelig en sterretjes zien ✔️</p><p>2: heel erg moe en slap zijn ✔️</p><p>3: vocht Vasthouden ✔️</p><p>4: tintelingen/krampen in de vingers ✔️</p><p>5: hoofdpijn ✔️</p><p>6: misselijk ✔️</p><p>Dit heb ik dus allemaal. </p><p>Het ging uiteindelijk wel over en ben daarna toch wezen slapen. Toen ik vanochtend wakker werd ging ik het meteen opzoeken op internet en las ik dus over de zwangerschapsvergiftiging.</p><p>ben er best wel bang van geworden, en vraag mij af of meerdere zwangere vrouwen deze maagklachten heeft gehad?   Ik wil niet gelijk de verloskundige gaan bellen met mijn klachten. Daarom dat ik het eerst navraag aan andere. Misschien is het wel een normale sympthoon en heb ik hun voor niks gebeld. </p>

Ik weet niet waar je klachten vandaan kunnen komen, maar wanneer je het gevoel hebt dat het om zoiets seriues zou kunnen gaan zou ik als ik jou was toch echt wel even gaan bellen... De verloskundige is er om jou vragen te beantwoorden en onzekerheden te bevestigen, vooral als het om zoiets gaat. Gewoon bellen dus zou ik zeggen

Gewoon verloskundige bellen, die kan je bloeddruk opmeten en als die goed is heb je geen zwangerschapsvergiftiging. 
Ik heb dit wel gehad en bleek naderhand toch wat signalen te hebben gehad die ik gewoon toeschreef aan de zwangerschap. Is verder allemaal goed gekomen en heb nu een zalig dochter!
Dus gewoon bellen! 

Ik heb die maagklachten ook gehad, toen ik week of 22 zwanger was. Was ook erg bang voor zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig was alles goed.
Zou zeker met jou andere klachten verloskundige bellen. Better safe than sorry. Succes! 

Terug
Bovenaan