Hevige menstruatie en erg pijnlijke eisprong, wie ook?

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Vanacht ongi geworden en niet zo'n beetje ook. Vanaf 6 uur in de ochtend vreselijke buikpijn en rugpijn. Op een of andere manier uit bed gekomen en een ibuprofen ingenomen. Terug in bed verging ik van de pijn. Eindelijk rond een uur of 7 kwam er wat verlichting door de ibu. Vandaag de hele dag moeite met mijn buik en rug. Kan bijna niet bukken door de pijn in mijn rug. Ben echt beroerd van mijn menstruatie. Nu snap ik weer waarom ik zo vroeg aan de pil ben gegaan. Mijn moeder heeft er ook heel erg last van gehad en mijn zusje heeft het ook heel erg.
Rond mijn eisprong heb ik ook vreselijke buikpijn die een dag of 3 á 4 aanhoudt. Als we op een vbdagen moeten klussen wil ik eigenlijk niet. het doet best veel pijn en alles is zo gevoelig en beurs binnen in.  

Wie van jullie heeft dit ook en heeft tips voor mij??

Groetjes Maaike  

he maikuuuuuhh ik weet wat je bedoelt ik ben gist 1 feb ook ongi gew heeeeeeellll erg niet noormaaaaaallll ik was ook al heel jong toen ik aan de pil ging vanwege dat ik ook heel broerd was als ik ongi moest worden. ik had 31 jan ook heel erige buikpijn en rugpijn en met mijn eisprong ook!!! ik heb geen tips voor je om dit te vookomen zoek zelf ook steeds naar een oplossing!!!! soms een warme kruik op je buik dat help een beetje. ik hoop dat wij snel naar de volgende ronde kunnen. voor mij wordt dit ronde 2 en jij? groetjes en succes!!!!!

Hoi hoi!

Erg vervelend die menstruatie!! Ik hoop er snel maanden van af te zijn!!
Ik zit zelf nu in ronde 3. begin december gestopt met de nuvaring. daarna kwam mijn menstruatie na 36 dagen. En toen werd ik vanacht ongi en dat is 27 dagen in totaal. Even een verrassing. Dacht namelijk pas volgende week!! Hoop dat mij cyclus nu wat korter is dan 36 dagen, want dat is erg lang!! Ga ga denk ik deze ronde beginnen met ovulatietesten. Om precies te weten wanneer mij ei is. heb meestal 3 tot 4 dagen namelijk behoorlijke pijn, en ik weet niet echt wanneer ik dan moet klussen. Dus ik hoop dat de ovulatietesten wat meer duidelijkheid geven. Heb jij verder veel kwaaltjes?? bij mij weet ik per dag waar ik last van krijg. eerst  7 dagen ongi. daarna 2 dagen geen pijntjes!! heerlijk gewoon. Daarna een week lang enorm pijnlijke tepels. en dan in die periode ok nog buikpijn ivm eisprong. Daarna zwakt alles af. 3 dagen voor dat ik ongi wordt, ben ik gehumeurd en ontzettende trek in snoep!!! vreselijk gewoon.  

Groetjes  

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde. Kan wel op m'n kop staan van de pijn. Liefst kruip ik diep onder de dekens met een warme kruik en kop hete thee. Ik ben er ook nog niet achter wat nou precies werkt. Bij mij begint het vaak overdag, dus zit ik er op m'n werk mee. Erg vervelend. Bij mij is het een uurtje of 3 / 4 daarna wordt het wel minder. Eisprong voel ik niet trouwens.

Liefs Rixt

Bij menstruatiepijn werkt ibuproven beter dan paracetamol. Als bijv 400 mg niet helpt, kun je het ook combineren met 1000 mg paracetamol.
Bij eisprong zou ik geen ubiproven durven nemen, aangezien dat bij zwangerschap niet goed is, maar paracetamol kan wel.
Ik heb zelf van m'n menstruatie ook altijd veel last. Paracatemol helpt dan meestal wel. Toevallig deze cyclus heb ik echt ook hevige pijn en dan helpt de combinatie bij mij wel een paar uur.

Groetjes Haily.

Ik gebruik alleen ibuprofen als in ongii ben ja. Als ik mijn ei heb dan gebruik ik niets. Paracetamol werkt bij mij eigenlijk niet. Ik voel niet veel verschil. Ik ben al voor de derde dag nu ziek van mijn menstruatie. Echt niet leuk meer. hoop dat het niet zo blijft. heb het aan mijn moeder gevraagd en die had het vroeger ook heel erg. Beeje balen.

Groetjes Maaike

Terug
Bovenaan