Hevige pijn bij ovulatie

Hallo,
Ik ben sinds Juli gestopt met de pil en heb tot nu toe een heel wisselende cyclus vandaar dat ik starte met ovulatietesten.
Afgelopen vrijdagavond kreeg ik een stekende pijn in mijn onderbuik, zaterdag weer getest en had inderdaad een eisprong. Steken werden alleen maar erger en zaterdagavond zat ik huilend op de bank omdat ik met mezelf geen raad meer wist. Uiteindelijk is de pijn vanaf zondag minder geworden en zondagavond helemaal weg.
Ik had dat vorige maand ook maar toen linkte ik het niet aan mijn eisprong, maar achteraf zou dat dit dus geweest kunnen zijn.
Ik las dat ovulatiepijn normaal maar een paar uur tot 24 uur duurt..
Kan deze heftige pijn te maken kunnen hebben dat ik nog geen goede cyclus heb? En gaat dit minder worden?

Ik herken je pijn! Ik gebruikte ook ovulatie testen.
s’ochtends positief getest, savonds seks gehad, toen begon eigenlijk de pijn.. en om 2 uur snachts was de pijn in een klap weg!
Eitje was gesprongen!
En nu 20 weken zwanger??

Ook ik had last van extreme ovulatie en menstruatiepijnen Ben er zelfs voor bij de eerste hulp beland. Door de grond ging ik van de pijn. Elke maand werd het bij mij erger.
Onderzoeken gehad maar kennelijk hoort het bij mij. De huisarts opperde al dat zwanger worden er wellicht voor zorgt dat het daarna minder wordt.
Dat is natuurlijk niet de reden dat we geprobeerd hebben, maar het is wel gelukt. 
Normaal gesproken heb ik een cyclus van 44 dagen, daarmee was ik volgens de gyn nooit zwanger geworden want dan heb je kennelijk geen goede eisprong. Bij ons is het gelukt omdat mn schildkkiermedicatie net verhoogd was waardoor mn cyclus een week korter werd en het meteen raak was.
Inmiddels vandaag 20 weken zwanger, dus ondanks de pijnen van toen is het wel gelukt.
Naar mijn mening heeft het niets met  onregelmatige cyclus te maken, of het minder pijnlijk wordt kan niemand je hier zeggen. Als je het niet vertrouwd of je zorgen maakt, zou ik altijd naar een arts gaan. Ze kunnen dan in ieder geval controleren / geruststellen/ oplossing aanbieden.

Succes ermee!

Hi!
Ik heb ook elke maand steken in m'n buik wat achteraf gezien m'n ovulatie blijkt. Het is vervelend maar aan de andere kant voelt het als een teken dat het daar beneden werkt! en niet elke vrouw voelt haar eisprong, dus ondanks de pijn krijgen wij een extra seintje!
Sterkte ermee :)

Terug
Bovenaan