Ook ik had last van extreme ovulatie en menstruatiepijnen Ben er zelfs voor bij de eerste hulp beland. Door de grond ging ik van de pijn. Elke maand werd het bij mij erger.
Onderzoeken gehad maar kennelijk hoort het bij mij. De huisarts opperde al dat zwanger worden er wellicht voor zorgt dat het daarna minder wordt.
Dat is natuurlijk niet de reden dat we geprobeerd hebben, maar het is wel gelukt.
Normaal gesproken heb ik een cyclus van 44 dagen, daarmee was ik volgens de gyn nooit zwanger geworden want dan heb je kennelijk geen goede eisprong. Bij ons is het gelukt omdat mn schildkkiermedicatie net verhoogd was waardoor mn cyclus een week korter werd en het meteen raak was.
Inmiddels vandaag 20 weken zwanger, dus ondanks de pijnen van toen is het wel gelukt.
Naar mijn mening heeft het niets met onregelmatige cyclus te maken, of het minder pijnlijk wordt kan niemand je hier zeggen. Als je het niet vertrouwd of je zorgen maakt, zou ik altijd naar een arts gaan. Ze kunnen dan in ieder geval controleren / geruststellen/ oplossing aanbieden.
Succes ermee!