hey pleun,, om te antw. op jou vraag

allereerst wil ik jullie veel succes en sterkte toe wensen met jullie eerste IUI. dat alles goed mag gaan he meid. jij had een paar vraagjes bij mijn verhaal. wel, mijn vriend heeft een erfelijke genetische afwijking die er voor zorgt dat wij 50% kans hebben op een gehandicapt kind. gaande van gedragsproblemen en een mentaal en geestelijke achterstand tot blindheid en het scheef groeien van de ruggengraat. we kunnen ook kiezen voor meer zekerheid door middel van pgd. (pre-implantatie genetische diagnostiek) dit werkt ongeveer zoals in vitro fertilitatie. het enige verschil is dat er voor de eigenlijke zwanger word onderzocht of het vruchtje gezond is. pas als met dit heeft onderzocht, word het gezonde vruchtje in de baarmoeder geplaatst. deze keuze geeft tot 98,5% kans op een gezond kind terwijl er bij een natuurlijke zwangerschap maar 50%  kans is. mijn vriend zijn bloed word ondertussen onderzocht. wanneer we zwanger zijn word er bij mij een vlokkentest gedaan. deze test  word vergeleken met het bloed van mijn vriend en zo word het slechte gen gevonden. wat een uitleg he. ik hoop dat ik jou met deze uitleg alles wat duidelijker gemaakt hebt. groetjes    

Hoi Kel24, het klonk misschien een beetje nieuwsgierig, maar het was echt interesse hoor! Ik had ook nog nooit gehoord dat ze dat van te voren al kunnen bepalen. Erg fijn he dat de wetenschap al zo ver is, tenminste dat vinden wij zo. Ik wil ermee zeggen dat bij ons zwanger worden tot op heden op de "natuurlijke" manier niet wilt lukken en wij zijn dus super blij dat de medischi ons een handje kunnen helpen, meer kunnen we niet doen toch!

Sterkte met alles!

Groetjes, Pleun

hey pleun, je bent nieuwsgierig omdat het je intersseerd, ik heb er helemaal geen probleem mee. pgd is ook allemaal nogal nieuw. ik denk niet dat er  hier dames zijn die het zelfde ondergaan. ik weet ook niet welke keuze ik moet maken. ik weet dat mijn vriend  me liever op een natuurlijke manier zwanger maakt maar  ik  durf de keuze niet te maken. het is niet gemakkelijk.                

Terug
Bovenaan