HG zwangerschap

Hoi dames!

Ik ben op zoek naar vrouwen die een hg zwangerschap hebben gehad. Ik ben nu zelf 13 weken zwanger en sinds deze week opgenomen in het ziekenhuis wegens uitdroging door hg.
Ik ben opzoek naar tips en ervaringen. Ik ben op dit moment zo hopeloos dat ik alles geprobeerd wil hebben om het wat draaglijker te maken!

Lieve groetjes,

Laura.

Hoi Laura,

Ik heb nooit opgenomen gelegen door uitdroging dus ik had het duidelijk in een mildere vorm dan jij maar ik heb wel de hele zwangerschap lang overgegeven. 
Helaas heb ik geen echte tips. Wat ik ook deed, ik bleef misselijk. Medicatie haalde de scherpe randjes er wel wat van af. Het enige wat bij mij leek te helpen wat rust houden. Ik was met 23 weken opgenomen (niet door uitdroging maar door een nierbekkeninfectie) en prompt gaf ik minder over. Ook de laatste dagen van de zwangerschap lag ik in het ziekenhuis en heb ik bijna niet overgegeven. Ik merkte dat rust houden (en dat was niet alleen lichamelijk maar ook qua indrukken) het enige was dat een beetje hielp. Ik dacht eerst dat ik overgaf omdat ik lichamelijk vermoeid was maar ook als ik naar een verjaardag ging was het meteen weer overgeven als ik thuiskom. Dus ook van veel prikkels werd ik misselijker, heel gek. Ik hoop voor je dat het bij jou niet je hele zwangerschap aanhoudt! 

In heb voor tweede keer hg gehad.
Medicatie helpt (emesafene en primperan), af en toe een infuus voor extra vocht en vitamines en zo min mogelijk prikkels.

Vraag als medicatie ook om metoclopramide, ik had geen Hg maar mij hielp dat beter dan emesafene bij heftige misselijkheid de eerste maanden. Verder vooral heel veel sterkte, je zal je mega ellendig voelen.. hoop dat het beter wordt ??

Hi Laura,

Wat is het toch ruk hé om HG te hebben. Ik ben zelf op dit moment 24.6 weken onderweg en heb er gelukkig geen last meer van (op een enkele keer spugen en veel maagzuur na).

Tips vind ik lastig, want voor iedereen is het anders. Rust is inderdaad heel belangrijk en als het echt niet gaat zou ik sondevoeding proberen, al moet ik je wel heel eerijk vertellen dat dat ook hels is.

Zelf hoop ik momenteel heel eeg dat het niet terug komt in het derde trimester, want ook dat hoor je jog wel eens.

Ik wens je voor nu heel veel sterkte en hoop dat het snel zal stoppen!

Liefs, Rebecca

Hoihoi,

Zelf helaas ook een HG zwangerschap. Ben in totaal 7x opgenomen geweest door uitdroging, ondervoeding en gewoon heel erg verzwakt zijn ( 18kg afgevallen). Hiernaast een aantal dagopnames vocht via infuus gehad, wat voor mij weer even een boost gaf en er weer even tegenaan kon. Voor mij deed emesafene en primperan 3x per dag niet veel en ik gebruik daarom al vanaf 12 weken ook 2x per dag zofran smelt tabletten. Ook is rust voor mij heel belangrijk en zo min mogelijk proberen om stress te hebben.

Bij mij ging het vanaf week 24 langzaam aan beter!
Wil je niet afschrikken en voor iedereen is HG anders. Wel ben ik dankzij een fijne gynaecoloog die begrip en kennis heeft over HG nu toch bijna bij de eindstreep (36 weken). Kijk ook eens op de site van stichting ZEGH, zij hebben heel veel informatie en tips staan.

Veel succes nog en ik hoop dat je je gauw beter mag gaan voelen!

Terug
Bovenaan