HG zwangerschap

<p>Hoi dames, </p><p>Ik heb 2 HG zwangerschappen gehad (tot wk 17) maar het is echt ongelofelijk ik twijfel of ik toch een 3e zwangerschap zou willen ? het voelt alsof ik niet helemaal in orde ben daarboven na de hel van HG. Ik heb gelezen en gehoord dat Zofran ook een middel is om het wellicht te verlichten ben dus benieuwd naar jullie ervaringen? Alvast bedankt! </p>

Zelf geen ervaring mee, maar collega van me heeft 3 dochters en 3 HG zwangerschappen, tot 41 weken!!!! Alledrie de kinderen zijn pas met 41 weken geboren en ze heeft tot die dag vreselijk gespuugd. Zoooo vaak in het ziekenhuis gelegen, helemaal kapot, ze ging er écht bijna aan onderdoor en heeft bij de 3e geschreeuwd rond 20 weken: snij haar uit m'n buik want anders ga IK dood!
Zo heftig! Ook voor haar man was het heeeel zwaar.

Toch wilden ze die 3e en heeft ze achteraf geen spijt, maar psychisch hebben zowel zij als haar man het heel zwaar gehad, ook nog 2 jaar na de bevalling van de 3e. Ondertussen zijn haar kinderen 8, 5 en 3 en het gaat goed. Ze heeft een prachtig gezin, heerlijke kinderen en ik heb heeeeel veel respect voor haar!!

Misschien is het voor jou iets beter te 'handelen' als je weet dat het rond 17 weken voorbij is. Dan nog is het natuurlijk heeeeel pittig en zwaar hoor, maar dat scheelt al de helft. Lastige beslissing lijkt me, sterkte!

Ik zit zelf in mijn eerste zwangerschap, nu 23 weken en heb ook HG. Wel ben ik 1 van de "gelukkige" bij wie het overgeven en de misselijkheid met 18 weken minder werdt en nu alleen nog met vlagen aanwezig is
Vanaf week 10 heb ik zorfan gebruikt en dit heeft mij er echt door heen getrokken. De misselijkheid was stukken minder en het overgeven stopte. Ik kon weer kleine beetjes eten en drinken.

Via de website van stichting zehg kun je hier ook info over vinden en kun je je als je facebook hebt ook aanmelden voor een facebook groep met lotgenoten, daar heb ik ook veel aangehad op het moment dat de HG op zijn heftigst was

Ontzettend heftig! 41 weken! ? En inderdaad ontzettend zwaar ook voor je man... bij mij begon het met week 5 tm 17 maar die 12 weken waren de hel 3 x opgenomen, sondevoeding etc daarna ging het beter. Als ik het dan zo opschrijf denk ik OMG waar denk ik aan.... mijn verstand zegt niet doen maar mijn hart zegt wat anders. ☹️Dank je voor je bericht 

@wendym wat fijn dat het nu beter gaat! Ik heb toen geen zofran gebruikt wel andere medicatie maar dat hielp niet echt. Goed nieuws dat het jouw heeft geholpen... ik ken de website Stichting HG en ben ook aangesloten via Facebook. Dank voor je bericht wens je nog een fijne zwangerschap ?

Hier ook bekend met HG. Nu zwanger voor de tweede. Moet zeggen dat ik me zo slecht voel omdat ik er nu al doorgeen ben en al geen zin meer heb. Ben stijf van t spuugen. Wel moet ik zeggen dat ik bij ons eerste kind voor 13 weken al 2 x opgenomen ben geweest zo erg is t gelukkig niet bij de tweede. Heb ruim voor onze kinderwens vitamine B6 gebruikt uit wo is gebleken dat het helpt tegen je hg waarde. Denk dat het een feit is. 

@gebruiker1010 Allereerst gefeliciteerd..begrijp hoe zwaar het is en het is zo normaal dat je er klaar mee bent maar wat je zelf zegt het is "iets" beter dan bij de eerste. Hou vol jij kan het! Bedankt voor de tip en voor je bericht. 

Terug
Bovenaan