hgnhhfffjn

Nou ja, forum wist weer alles wat ik heb getypt..

Maar even hier dan: We willen in de zomervakantie gaan kamperen. Aangezien wij de enige in onze familie/ vriendenkring zijn die de tent gaan opzetten in plaats van een huisje of hotel, hebben we niet zoveel ervaringsverhalen om ons heen..
Hier mensen die echte kampeerders zijn en ervaringen willen delen, waar let je op bij uitzoeken camping met een kind van dan 1 jaar oud? hoe ga je om met de hitte in een tent, hebben jullie leuke adresjes? tips en adviezen zijn zeer welkom!

Gr Zonneke

Wij willen ook gaan kamperen. We hebben al jaren niet meer gekampeerd,
dus ik ben benieuwd. We gaan een nieuwe tent kopen en de rest hebben we
al. Dat komt nog uit de camper die we hadden. Jammergenoeg paste hugo
daar niet bij.

Ik ben ook benieuwd naar de tips, maar ik heb er uit ervaring wel een paar.

Zorg dat je 's middags rond 4 uur de tent al afsluit, althans vooral
het slaapgedeelte, maar het liefst helemaal. Dat scheelt een hele hoop
vocht in de tent.

In het 2e deel van augustus merk je de invloeden van de herfst al een
beetje, dus ik zou niet na half augustus gaan. Dan wordt het toch al
wat kouder en vochtiger (ook ervaring van mijn moeder die naar
frankrijk ging)

Wij hebben een lichtgewicht campingbedje, de kiwi traveller, die bevalt
goed. Net dit weekend mee uit logeren geweest. Heeft ook muskietennet
en is niet groot en zwaar.

Wij nemen denk ik de wipstoel mee, dan kan die ook als stoeltje dienen.

Verder weet ik het even niet meer.

Proberen zijn ritme aan te houden denk ik en niet naar een te warm land gaan.

Hoi Zonneke,
wij gaan eind juni 2,5 week kamperen in Zuid Frankrijk, voor het eerst met Sara die tegen die tijd dan 13 maanden is.
Vorig jaar een mooie grote tent gekocht, dat igv regenachtige dagen we binnen voldoende leefruimte hebben.
Een plek met veel schaduw vinden we nu nog belangrijker.

We nemen een campingbedje mee die we ook als box kunnen gebruiken. Verder zitten we in dubio wat we doen mbt kinderstoel. Je hebt van die kampeer kinderstoelen maar dan ben je weer flink wat euro's kwijt. Mochten we nog ruimte in de auto hebben dan gaat de kinderstoel van de Ikea  mee & anders wordt de buggy maar de stoel.

De camping waar wij heen gaan: http://www.saint-martin-du-pin.com/general.htm. Een erg leuk adresje! De laatste keer dat we er waren stond er ook een gezin met 2 kleine kinderen en die hadden het onwijs naar hun zin. Deze camping heeft naast een gewoon zwembad ook pierebadje. En wat ook handig is...voor tentkampeerders hebben ze koelkasten staan die je kan gebruiken.  

voor de rest hoop ik hier ook wat tips te lezen. Als je googled komt je ook best wel wat tegen.

groetjes,
Martine

wij gaan dit jaar ook voor het eerst kamperen met Sarah. Vind het erg spannend!
Op een ander forum gaven ze als advies, geen standplaats nemen die te dicht bij een zwembad is. Zij moesten namelijk hun dochter de hele tijd in de gaten houden omdat ze steeds naar het zwembad liep.
Verder natuurlijk een standplaats in de schaduw..

nou het forum gaat weer lekker pffff...

en wij nemen de ikea stoel denk ik wel mee, hij is lekker licht en de poten kunnen eraf. ook handig. Verder wil ik graag nog een opblaasbadje kopen voor naast de tent. Als het bijv te druk is of te warm dan kan ze daarin. En een picknickkleed nemen we mee.

Wij gaan naar Duitsland dit jaar, ben erg benieuwd hoe dat gaat..
Ik ging daar vroeger altijd heen met mn ouders en broers, en ik vond het altijd zo vaak onweren haha.. en laat ik nu net doodsbang zijn voor onweer :p

Terug
Bovenaan