Hidde trendnaam?

Wij hebben een zoon met de naam Auke en krijgen nu opnieuw een zoon. We willen graag wederom een friese naam voor onze zoon. We hebben nu Hidde als favoriete naam. Op de een of andere wijze horen we deze naam nu ineens veel om ons heen.
Toeval of is het in jullie omgeving ook een naam die ineens regelmatig opduikt.
Als het een trendnaam aan het worden is weet ik niet of ik dat wel wil namelijk....
Bovendien staat de naam in de Hockeynamen top 20. Wij hebben niets met hockey...
Associeren jullie deze naam ook met hockey en of kaknamen?

Bedankt voor jullie reactie!

Tientje

Hoi,
Hier komt Hidde niet veel voor, en ik werk met kids..
Vind het wel een leuke naam hoor.
Voor mij ook niets kak aan ofzo..
Gewoon doen wat je zelf leuk vind..
Groet R

Hoi,
Ik vind Hidde ook een leuke naam en zeker geen trendnaam. In onze buurt loopt er tenminste nog geen rond. En of het een hockeynaam is? Het is zeker geen naam die veel voor zal komen aan de onderkant van de samenleving, maar dat is toch niet erg.
Mij herinnert Hidde aan de acteur Hidde Maas. Past trouwens erg goed bij de naam Auke.
Ivy

Hidde komt hier ook eigenlijk niet voor (Brabant). Auke weer wel maar dan als meidennaam. Ik vind het alletwee leuke namen en ook niet kak ofzo. Ik associeer ze niet met hockey.
Dus gewoon doen, zou ik zeggen.
Anders vind ik Hessel (zo heet de zoon van mijn man) ook een erg mooie friese naam.
Succes!

Groetjes Kirsten mama van Tyche

ik ken maar 1 Hidde, hij is nu 18 en het is een ontzettende economie-bal. Maar ineerste instantie associeer ik de naam Hidde echt met Friesland en niet met kak! Ik vind de naam ook niet bij hem passen. In de 18 jaren na zijn geboorte heb ik de naam nooit meer ergens anders gehoord, dus hier ook geen trendnaam hoor!

Hoi,

Ik kom zelf uit friesland en ik hoor de naam Hidde wel vaker. Het is zeker geen kaknaam, maar een mooie, stoere, friese naam.
Vind hem zelf ook erg leuk, maar wij hebben al een Hidde in de familie.
(ksnap niet hoe die naam in de hockey top 20 komt....)

Groetjes Gea

Hoi,

Wat grappig! Hidde is ook één van mijn favo namen. Werk zelf in het onderwijs dus kom een hoop namen tegen en ben Hidde nog niet tegengekomen!
En ik vind het helemaal geen hockeynaam, integendeel zelfs!
Ik zou er gewoon voor gaan hoor.

Groetjes Rinske

Terug
Bovenaan