Hier een stuitligger! Nog meer eigenwijsjes in stuit?

Hoi meiden,

Bij de laatste pretecho gisteren  en VK controle van vandaag  bleek onze kleine meid in een onvolkomen stuit te liggen!
Dus: Billen naar beneden en hoofd en beentjes bovenin!
Ben nu 32w5d zwanger en hoop dat ze de komende weken nog gaat draaien.

Zijn er bij jullie nog kleine eigenwijze stuitliggertjes?

Liefs, Billie
32w5d

Hoi Billie,

ook onze kleine ligt nog niet goed. Hoofdje bovenin en beneden het getrappel van beetjes. Dit had ik zelf al gevoeld en de verloskundige beaamde dit.
Volgende controle over 2 weken; als de kleine dan niet goed ligt (34 weken)  kan het zijn dat ze ons doorsturen voor een echo net voor de controle van 36 weken. Om er zeker van te zijn dat het zo is. Het kan zijn dat we dan de mogelijkheid krijgen aangeboden om het kindje proberen te laten draaien in het ziekenhuis.

Maar das allemaal nog ff wat verder weg! Voorlopig spreken we de kleine gewoon regelmatig toe dat het beter is om te draaien. Er is volop beweging dus er is nog hoop!!

Groetjes Theolien (32 weken en 6 dagen)

Ja, onze uk ligt al de hele zwangerschap in stuit. Ik heb af en toe het idee dat ze probeert te draaien, maar tot nu toe blijft mn blaas een voetbal, en niet mn ribben. Ik hoop dat ze nog vanzelf draait, want een draaipoging int ziekenhuis zie ik echt niet zitten, maar wil wel heel graag thuis bevallen. Ik zal voor jullie, en mezelf natuurlijk, duimen dat de kleintjes vanzelf nog draaien.

groetjes Petra
(33 + 5 weken)

hey,

Je had al op mij gereageerd, maar ik dacht ik doe het ook nog even bij jou.

Ja bij ons is vandaag geconstateerd dat ze ook in stuit ligt. Volgens de gynaecoloog had ze zulke mooie ronde billen dat hij in eerste instantie niet had gevoeld dat ze in stuit lag. Daar kwam hij pas achter toen hij een echo maakte.

Wij hebben er wel om kunnen lachen, maar de gynaecoloog baalde toch stiekum wel een beetje. (Hihihihi)

Claudia

hoi,

even een meelezer van het november forum.
Tijdens de vorige zw.schap had ik een dwarsligger die uiteindelijk in stuit kukelende.
Rond de 35/36 weken wist hij zijn tegen die tijd toch al wel aardig grote lijf (8 pond bij de geboorte) alsnog helemaal om te krijgen EN zakte tegelijk ook een klein stukje in! Vooral met dat stukje indalen was ik heel blijk, ook al had hij toen in theorie nog best weer iets omhoog kunnen gaan om wederom te draaien. Gelukkig is hij toen alleen maar verder ingedaald om daar keurig te blijven liggen tot aan de bevalling!

Hoop dat jullie stuitliggers ook nog uit zichzefl zullen gaan draaien!
(hier nu zwanger van de 3e en die heeft ook alle ruimte nog om rond en rond te gaan. Overwegend voel ik getrappel onderin... dus ook een stuiligger  en afentoe gaat het lijfje helemaal rond door mijn buik om eventjes bovenuit te komen met de voetjes).

groetjes,
Marije

Tja, wat kan ik zeggen... Vandaag controle gehad, en nog steeds in stuit. Heb meteen een verwijsbrief gehad voor een liggings echo. Die staat gepland op 8 september. Ik ben dan 36 weken en 2 dagen. Voor die tijd heeft het geen zin om een echo te maken volgens de verloskundige.

Heb trouwens ook nog gevraagd of dat op handen en knieen de krant lezen elke dag nu echt helpt, en volgens mijn verloskundige heeft dat geen effect. Je kunt zelf geen invloed uitoefenen op de ligging. Jammer, ik had graag actief willen proberen het kleintje een zetje in de goede richting te geven!!

gr. Peet
(34 +4 weken)

Terug
Bovenaan