hier even een vraagje !

Hoi,

Ik ben gisteren na precies 35 dagen (5 wkn) na mijn curettage weer ongesteld geworden.
Ik heb altijd wel een cyclus gehad van 34/35 dagen, maar nu heb ik even een vraagje:

Bij een cyclus van 28 dagen heb je toch 2 weken na de 1e menstruatiedag een eisprong en dus 2 weken voor je volgende menstruatie.

Hoe is dat dan als je een cyclus hebt van 5 wkn (35 dgn)? Heb je dan 3 weken na je 1e menstruatiedag je eisprong en dus 2 weken voor je volgende menstruatie? Ik weet het niet meer precies. En ik was de vorige keer meteen zwanger, echt een toevalstreffer dus! (september met pil gestopt en oktober een positieve test in handen!).

Wie weet wanneer ik nu een eisprong zou kunnen hebben?

groetjes Jos78

Hoi Jos,
Volgens mij is het dat je nu moet tellen   34/35 dagen vanaf je eerste dag van je mensturatie en dan moet je 14 dagen terug tellen, dat is ongeveer je eisprong. Je menstruatie komt altijd 14 dagen na je eisprong. Het is natuurlijk het beste om dan een paar dagen voor die 14 dagen te klussen bijv. 4 dg en  2 dg ervoor omdat het zaad wel een paar dagen in je blijft.
Ik heb afgelopen weekend een miskraam gehad, we wachten nu even een maand zodat alles een beetje is hersteld en dan gaan we er weer voor. Succes he!
gr. Stella

Hoi Jos 78,

het klopt wat stella zegt, eisprong is er 14 dagen voor je menstuatie. Wij klussen dus een aantal dagen voor en ook erna. Je weet maar nooit. Ik heb namelijk een heel regelmatige cyclus. Elke 28 dagen. Toch nog niet zwanger . Ik ben in oktober gecurriteerd. Was bij de eerste gelijk zwanger en bij de vorige binnen 2 keer.
We wachten maar af.

Succes
Groetjes Miranda

Terug
Bovenaan