hier ook een poepprobleem!

pft.. ik weet t even niet meer..
mijn zoontje van 3,5 heeft al sinds januari dit probleem.. hij is zoooo stronteigewijs!! (leuke woordspeling) .. het poepen houdt hij op ondanks zakjes laxeer (moviculon) hij mag er nu 3 per dag.. zijn ontlasting is water en loopt zo zijn broek in, maar evengoed houdt hij het op..
klisma's heb ik ook gekregen van de huisarts.. maar ik wil die niet meer gebruiken omdat dat het niet willen poepen alleen maar versterkt..
hij heeft er angst voor gekregen juist door die klisma's toen hij een tijdje niet heeft gepoept uit dwarsigheid en zindelijk worden..
hij gebruikt niet willen poepen nu als strijd.. zijn nee is ook echt nee.. en ik kom er niet meer doorheen..
niet door te belonen, niet door te negeren, niet door het vrolijk te maken, niet door hem fulltime met een luier te laten lopen..
van mij mag hij gerust poepen in een luier.. ALS hij maar poept..
maar dat doet hij dus niet..
huisarts vindt de poeppoli onzin, dat is alleen voor zieke kindjes met maag/darmproblemen zegt ze.. en daar doen ze hetzelfde als zij.. (zakjes en klisma's) .
hij is de hele dag aan t jammeren en huilen, dit soms 3 of 4 dagen achter elkaar..
ik loop qua energie volledig leeg en word dan boos omdat ik bekaf ben..
ik ben alleenstaande moeder en moet alles dus in mijn eentje doen met een pappa die de zakjes in t weekend vergeet waardoor alle ellende, dat net een beetje beter ging, in vol ornaat weer terugkwam.. en erger..

ik weet t niet meer..
hoe kan ik een peuter die poepen eng vindt en er constant een strijd van maakt, zover krijgen dat hij het iig loslaat?
hij is vaak doodmoe, ruikt naar poep wat door zijn poriën naar buiten komt en loopt de godganse dag te jammeren en te hangen aan me..

ik ben een beetje op.. :'(
 
Hoi

Ik snap dat je op bent, ik heb geen kind met een poep probleem ik heb een kind met een achterstand en dat vreet vreselijk aan je vooral als je man ook pshychise problemen heeft en depressief is ik zelf problemen heb door alles. Dus dat op zijn ken ik.
Wat ik denk dat je zoon nodig heb is hulp een psycoloog of iets dat lijkt mij de enigste oplossing, hij moet iemand hebben om te praten over zijn angst. Ik zal dat proberen, verder weet ik het ook nie s6 en sterkte
 
Hoi Paapie,
Ik denk hetzelfde als Babe, een psycholoog of andere hulp hebben jullie nodig, je arme ventje! Of hij heeft een darmziekte en dan heeft hij snel medische hulp nodig, maar het klinkt eerder alsof hij stress omzet in het ophouden van de poep. Hij vraagt aandacht aan je, met zijn poep ophouden krijgt hij aandacht, al is dat op een negatieve manier. Ik snap heel goed dat het ontzettend moeilijk voor je is, dat je opgebrand bent en niet weet hoe je verder moet, maar als je ventje dagenlang jammert van de pijn dan moet je snel wat ondernemen! Bel anders het consultatiebureau en laat hen je verder helpen. Overigens ook een lul van een huisarts die je hebt! Die had allang iets moeten doen i.p.v. medicijnen en klisma's voorschrijven. Mocht het CB je niet kunnen / willen helpen, dan kun je ook nog de GG&GD bellen.
Sterkte ermee!
 
Hoi,
Misschien heb je onder poepproblemen bij het forum van peuter of kleuter mijn reacties al eens gelezen.
Kan alleen maar zeggen: zoek alsjeblieft hulp.
Het is voor jullie beiden geen doen. In die tijd dat het bij mijn dochtertje speelde was ze ook altijd zo moe en huilerig en daar werd ik zelf ook geen vrolijke moeder van. Een huisarts moddert vaak maar wat aan en die van jou neemt je ook niet eens serieus. Wie zegt bijvoorbeeld dat de 3 zakjes movicolon de darmen juist niet te veel stimuleren en hijn daardoor buikpijn en weer angst heeft.
Probeer het inderdaad via het CB zoals hierboven geadviseerd. Sterkte !!!

 
Hoe gaat het nu? Welke stappen heb je ondernomen en hoe beviel dat? Of is het uit zichzelf opgelost?? Laat het weten!
 
Terug
Bovenaan