Hier snap ik nou niets van.....

Hee dames,

Ja, ik weet het, het is laat maar ik zit te wachten op onze Tim die nog een flesje moet maar die veel te lekker ligt te slapen.
Nu was ik even op de site van Nestle aan het zoeken naar vanaf wanneer je ook alweer rijstebloem mag toevoegen aan de melk, zie ik deze tekst staan:

eerste maanden
Het is wettelijk niet toegestaan informatie te geven over flesvoeding voor baby's van 0-6 maanden. Daarom vind je hier alleen informatie over flesvoeding voor kindjes vanaf 6 maanden (aangeduid met een 2 op de verpakking). Wil je informatie over flesvoeding voor baby's jonger dan 6 maanden, vraag deze dan aan je consultatiebureau of bel met de consumentenservice van Nestlé op telefoonnummer 0800 – 023 01 31

Dit omdat borstvoeding nog steeds het beste blijft en ze kunstvoeding niet mogen promoten.

Oke, nu ben ik moe en misschien wat emotioneler maar hier kan ik dus echt weer boos om worden. Mijn lieve zoontje krijgt kunstvoeding omdat mama hem niet aan de borst kreeg en kolven uiteindelijk na 2 borstonstekingen te zwaar voor haar werd. Wat is dan beter voor onze Tim: een relaxte moeder die op haar gemak de fles kan geven of een gestresste moeder die ziek is van de borstonstekingen en op is van het kolven?

Ik weet het, we hebben hier menig discussie over gehad maar nu ik zoiets weer lees kan ik weer zo boos worden. Ook op onze regering die weer veel te betuttelend bezig is.....

Ik hoor mijn zoontje wakker worden. Ik ga hem lekker een flesje kunstvoeding geven zodat hij daarna weer tevreden verder kan slapen en mama ook naar bed kan.....

Groetjes,
Maike

Hoi Maikje,

Het is inderdaad wettelijk vast gesteld! En ik ben het met je eens. Het is BELACHELIJK!
Om die reden is flesvoeding tot 6 maanden ook nooit in de aanbieding.

Maar trek je het niet aan. BV is inderdaad erg goed, maar weet je wat het allerbeste is voor een kindje?
Een moeder die goed in haar vel zit!

Groetjes, Karin

idd, een moeder die goed in haar vel zit is het aller belangrijkste voor het kind.

toen ikenna geboren werd met een keizersnee en 4 weken te vroeg omdat ik ontzettend ziek was wilde ze ook meteen dat ik borstvoeding ging geven.
dit heb ik onder dwang ook geprobeerd.
ikenna kwam niks aan en mijn gevoel zei ook dat het niet goed was die borstvoeding.
op een gegeven moment heb ik gezegd tegen de verzorgster dat ik er echt mee op wilde houden omdat het mij en mijn kind ontzettend veel moeite koste.

ik ben overgestapt met tegenzin van de verzorgster op flesvoeding en zowel ikenna en ik knapte zienderogen op.

dus flesvoeding!!!!

Achja, wat een onzin!
Je doet wat je doet, en niet altijd omdat dat je eerste keus is, maar soms gewoon omdat het niet anders is!
Ook worden kindjes groot van kunstvoeding!!
Ik heb Lieve alleen maar kv gegeven en ben niet eens begonnen aan bv..
En weet je?
Het kan/kon me helemaal niks schelen wat anderen daarvan zeiden of dachten..Zelfs de vk was het met me eens dat het mijn keus was..En ze zei; Als mensen [ andere vk's in die praktijk..]er over beginnen zeg je gewoon; Ik wil het er niet over hebben, ik heb al belsoten''!!
Voelde me nooit een minuutje bezwaard!
Lieve deed en doet het super!
En dan heb jij het nog wel geprobeerd...je doet het goed joh!!!!
Laat ze lekker..En rijstebloem mag toch vanaf 4 mnd,,,staat dacht ik wel op de verpakking.

Gr Rina

Ja het is inderdaad overdreven! Natuurlijk is BV beter en ik ben blij dat het bij Gijs gelukt is om het zowat 6 maanden te geven! Maar..... Feline heeft t maar 3 weken gehad en toen ging t niet meer vanwege borstontstekingen en zelfs 41 graden koorts helemaal aan het ijlen.
Dus toen flesvoeding en ze is er gewoon groot op geworden! hahaha

Rijstebloem mag vanaf 4 maanden, maar let op!!!! Daar raken ze snel verstopt van en dan zit je daar weer mee. Je kunt dan beter Johannesbroodpitmeel in de fles doen.

groetjes Mariska

Hee Mariska,

Ik wil de rijstebloem juist geven om bij Tim wat dikkere ontlasting te krijgen. Hij heeft nu zo'n dunne poep, bijna water en dat is voor hem ook niet echt fijn. Het is dus niet voor het doorslapen bedoeld. Nou, nog even wachten tot hij 4 maanden is en dan zien we wel weer.

Groetjes,
Maike

Ik heb er maar 1 woord voor: SCHANDALIG!!!

Tuurlijk is BV het beste voor je kindje, maar de KV van nu is bijna net zo goed als de BV hoor!

En er zijn ook een hoop vrouwen (waaronder ik) waarbij het gwn niet wou lukken. Oohhh, wat heb ik mezelf schuldig gevoeld zeg! Maar het CB was het met mij eens, dat een kindje meer heeft aan een relaxte moeder dan een gestresste moeder.
En dat was bij mij wel het geval hoor.. Dat kolven kwam me echt de neusgaten uit, helemaal omdat er uit iedere borst hoogstens 20ml kwam, alles bij elkaar dus 40, en dan mocht ik al blij zijn :-S
Daarbij een flink borstontsteking, en toen was de maat vol voor mij.

Dus mijn mening is dat BV het beste is voor een kindje, maar dat je kindje er zeker nix onder leidt, als het KV zou krijgen.

Liefs Deb.

Hoi Maikje,

Ook ik ben het helemaal met je eens! Hier ook een flesvoedende moeder. Ik heb trouwens ook al een hekel aan het woord kunstvoeding. Dat klinkt zo slecht!

Groetjes Babybelle

Terug
Bovenaan