hij blijft jankering, zeurderig en mekkering zodra ik hem geen aandacht geef

Nou de titel zegt het al.
Ik heb het hier wel eens vaker aan gekaart, maar meneer blijft een beetje een zeikertje zodra hij niet genoeg aandacht krijgt.
Ik denk dat ik het aan mezelf te danken heb want ik kan hem maar heel moeilijk laten huilen.
De afgelopen dagen was hij ziekjes dus dan laat ik hem sowieso niet huilen. Dat vind ik zielig.
Maar hij is nu weer een beetje beter en vind dat die af en toe wel eventjes alleen moet kunnen liggen.
Eigenlijk gaat het zo:
Ik leg hem neer, hij draait om naar zijn buik en begint te bleeren. Soms echt keihard, met echte tranen. Als ik hem oppak begint hij weer te lachen...zo van 'heb ik het toch weer voor elkaar' echt erg.

Ik vind het echt heel moeilijk! Als ik nou zeker wist dat dit gewoon een fase was dan zou het niet zo erg zijn. Maar ik ben ergens heel bang dat ik hem nu heb aangeleerd dat hij doormiddel van huilen aandacht krijgt.
(zeker te veel opvoedprogramma's gezien haha).

Nee ik vind het echt heel moeilijk en ik voel me er ook onzeker en schuldig door. Want omdat hij zoveel mekkert en huilt betrap ik mezelf er op dat ik het ook soms niet zo leuk vind. Ik word er sjachie van en ben er dan al weer klaar mee.
Hij wil ook de hele tijd iets anders. Zit hij op schoot, wil hij eraf. Ligt ie op de grond, wil hij opgepakt worden. Heeft hij het ene speeltje, wil hij die andere...en dat gaat zo de hele dag door. Echt super vermoeiend.

Zijn er mensen die dit herkennen?

Hij is nu trouwens 31 weken. Volgens het oei ik groei boek zouden we nu in een goede periode moeten zitten dus ik weet ook niet wat het is.

Hoihoi,

Volgens mijn is dat gewoon weer een fase dat uitproberen heet hoe ver kan ik gaan voor dat mammmmma me achter het behang gaat plakken

Lars is ook zo legt hij op zijn buik 2 min later moet ik hem weer helpen naar zijn rug en dan een min later weer buik hij maakt er gewoon een spelletje van..
Gisteren heb ik hem even 10 min laten aan modderen ik ben wel blijven kijken of alles goed ging na 10 min was hij toch wel moe en hield hij op..

Me zus is 11 jaar ouder en heeft 3 kids de oudste is nu 18 maar die hebben ook zulke periodes gehad.

Ik noem het de behangplak periode

Groetjes,

Bianca

Hi mama 3007,
Ik heb er gelukkig nog geen last van, maar wil je wel vertellen dat ik mijn kleintje ook nooit laat huilen.
Mopperen okee maar huilen vind ik ook zielig, bovendien word ik er chagrijnig van en krijg hoofdpijn.
Net als met krampjes, dan weet ik niet hoe vlug ik er druppeltjes in moet doen, maar soms heeft ze ook haar poep niet goed zitten en dan krijst ze echt keihard, aaaarrrgghh ik word dan echt gek, houd haar natuurlijk wel vast en probeer haar te sussen. Meestal lukt dat wel zonder druppels, en als het echt niet lukt, gaat ze in de kinderwagen en ga ik wandelen. Maakt me verder ook niet uit hoe laat het is, paar weken geleden om half elf   's avonds.
Voor zover ik weet kan ze zich nu nog wel vermaken, geen uur ofzo, maar tien minuten of een kwartiertje wel. En als ze er genoeg van heeft, neem ik haar op de arm en gaat ze mee, boterhammen smeren(valt niet mee), of in de buikdrager en dan was opvouwen.
Je bent echt niet de enige hoor, die haar kindje niet laat brullen.
X

Ooooh mama3007, wat herkenbaar!!! Ik ben zo blij dit verhaal te lezen. Niet voor jou natuurlijk, maar bij ons precies hetzelfde!!! Ik heb het idee dat die van ons tegenwoordig de hele dag huilt, terwijl hij echt niets mankeert.. Ik word er echt moedeloos van, chaggie en ook ik vind het echt even niet meer leuk! Het klinkt afschuwleijk, maar soms wil ik hem wel wat aan doen, zo gek word ik ervan.
Wat mij betreft is dus de tijd aangebroken om hulp te zoeken. Deze week proberen we nog 1 ding; zodra meneer het weer op een janken zet leg ik hem in bed. Daar ligt hij dan nog 5 minuten te krijsen en valt dan in slaap, waarna hij vrolijk wakker wordt (voor ongeveer een uurtje / ander half uur). Het lijkt te werken, maar even deze week afwachten.
Is er geen verbetering, dan gaan we naar de huisarts en het cb.
Heel veel strekte en praat er vooral over met wie dan ook!!! En op tijd naar cb of huisarts gaan zou ik zeggen!!

Gr Tomaat

Terug
Bovenaan