hij blijft maar huilen

hallo ik heb een zoontje van iets meer als een maand oud.

hij is 3 weken te vroeg geboren en erg veel zuigbehoeftes.
hij huilt net zo lang tot dat hij zijn speen heeft.
en valt overdag ook niet meer inslaap.
dan stop ik zijn speen weer in de mond dan 3 min later dan begint hij weer te huilen wandt dan is zijn speen er uit gevallen. ik heb al een speen gekocht voor prematuur baby´s maar niks helpt.

heeft er iemand mischien een tip om iniedergeval die speen in zijn mond te laten.
heb op het moment zelf geen rust. en snachts is het t zelfde.

hoop dat iemand me wat tips kan geven

xxxx
 
Onze dochter gaven ze in het zk een speen met een tutdoekje eraan vast. Zo is de speen wat zwaarder en blijft het beter in het mondje zitten.

Inmiddels heeft / wil ze geen speen meer, ook alleen gehad ivm zuigbehoefte (9wk te vroeg geboren)

Maar wil je zoontje het speentje dan wel? Aangezien het steeds uit zijn mondje gaat na een paar minuten? Heeft hij bijvoorbeeld niet last van krampjes of honger? (weet niet of je bv- / flesvoeding geeft?)

Het lijkt nl alsog hij blij is met een speentje (zuigbehoefte dus drinken!) en merkt dat er dan niks uitkomt en dus weer uitspuugt..

Veel succes ermee!
 
Wie weet helpt een andere vorm, merk speen. Mijn dochtertje had vanaf dag 1 een duidelijke voorkeur voor speentjes. Ik had in mijn zwangerschap allemaal spenen gekocht met een afgeplatte rubber, iedere merk etc, spuugde ze direct eruit. Toen ik een soort vond met een ronde rubber bleef het ding gewoon in haar mond. Ook heeft hij misschien behoefte aan meer nabijheid, lichaamlijk contact naast de speen. Baby's moeten soms even wennen aan het leven op de wereld, bijv. een draagzak en/of inbakeren wil dan wel eens helpen. en idd kijken of hij misschien krampjes, honger ofzo iets heeft. Sterkte, in ieder geval, het kan zeker erg vermoeiend zijn! Als je het niet trekt kan iemand even een dagje ( nachtje) oppassen, zodat je zelf kan bijtanken.
 
Jonge babietjes houden zelden hun speen erg lang in. Als ze in slaap vallen, verliezen ze hem gewoon. Het duurt even voordat babietjes dat geleerd hebben.
Ik weet niet of je borstvoeding of flesvoeding geeft, maar zou het niet zo kunnen zijn dat je kindje behoefte heeft aan meer voeding?

En baby's mogen best eventje huilen hoor. Onze jongste huilt ook wel eens 10 minuten of 20 minuten voordat hij in slaap huilt. Hij heeft dat gewoon nodig. Er is dan niets aan de hand, behalve dat hij even zijn ervaringen eruit moet huilen. Hij valt dan vanzelf in slaap. Op een gegeven moment kan je ook horen dat hij bijna in slaap gaat vallen of dat het een "moe-huil" is.
 
Mij is een beetje onduidelijk of je kindje wel of niet slaapt overdag/ 's nachts. Baby's van deze leeftijd huilen veel maar als je kindje meer dan 3 uur op een dag huilt dan mag je je best eens afvragen of er niet meer aan de hand is.
Ons kleintje sliep ook slecht en huilde veel. Hij kon zichzelf ook niet in slaap huilen.
Bij ons hielp het al een heel eind om m in te bakeren. Hij maaide altijd zo met zijn handen en lag nooit stil. Toch was dit niet DE oplossing want hij bleef meer dan 3 uur op een dag huilen.
Een osteopaat kan dan ook uitkomst bieden. Zijn nek zat helemaal vast door de snelle bevalling. En had veel krampen. Na een aantal behandelingen ging hij iig 's avonds en 's nachts beter slapen. En geloof me dan kun je het overdag ook beter overzien.

Hou dus eens bij hoeveel uur je kindje huilt en kom je per dag uit op meer dan 3 uur, probeer dan een aantal dingen uit te sluiten. Slaapt je kindje niet of nauwelijks zonder speen of pink dan zou ik er zeker hogerop mee gaan, want dan heb je echt een huilbaby. De meeste baby's vallen na een tijdje toch in slaap en kunnen dan ook echt een tijdje zonder speentje. Ik weet waarover ik praat. Sven sliep de hele ochtend niet en huilde als ik m niet vasthield of mijn pink niet in zijn mond hield, daarna sliep hij van van 12 tot 15 uur en daarna was het gewoon helemaal over met slapen tot 23 uur. In die periode huilde hij zodra hij weg gelegd werd en dit stopte echt niet door hem moe te laten huilen. Heb ik uiteraard vele malen geprobeerd, tot wel anderhalf uur toe. Uren heb ik gelopen en gezeten. Na een maand of 3 werd dit stukken beter en nu hij 8 maand is slaapt hij eindelijk goed!

Succes meid, het is superzwaar! Maar het komt goed hoor!
 
mijn dochter is nu bijna 11 maanden. en is 9 dagen te vroeg geboren. (niet veel dus) maar kon in het begin ook haar speentje niet inhouden. totdat we erachter zijn gekomen dat ze daar helemaal niet om huilde! ze had ontzettende krampen
 
Mijn kleine is 7 weken te vroeg geboren en inmiddels (op de kalender) 2 maanden en 4 dagen oud. Ook hij huilde heel veel in het begin, at en sliep ontzettend slecht. Zijn speen houdt hij niet lang in zijn mond als hij er geen behoefte aan heeft, hij valt er ook niet mee in slaap, want hij kan hem dan niet in zijn mondje houden. Wij hadden eerst (op advies van het ziekenhuis) een speen met een bolle 'kop' en nu een met een platte, de platte lijkt hij beter te vinden, als hij echt zuigbehoefte heeft houdt hij hem er ook gewoon in tot hij er genoeg van heeft.
Wij zijn er inmiddels 2 weken achter dat hij verborgen reflux heeft en hij heeft er medicatie voor en staat zijn bedje behoorlijk schuin. Inbakeren haalde bij ons niet erg veel uit, maar we hebben inmiddels een manier gevonden waarop hij goed in slaap valt en ook echt soms wel 4-5 uur achter elkaar kan slapen. Wij hebben van het voedingskussen een soort nestje gemaakt en hem daar in gelegd. Soms heeft hij ook het huilen even nodig hoor, maar dit duurt hier nooit langer dan 10 minuten, als hij inderdaad moe is. Soms is hij gewoon klaarwakker en wil hij bij ons zitten en een beetje rondkijken.

Succes ermee!

Liefs, Marieke
 
Kleine baby´s kunnen moeilijk hun speen vast houden. Ik deed altijd eerst controleren of hij honger had. Mijn zoon kwam ook wel eens om het half uur toen voor eten toen hij jonger was dan zes weken. Ook had hij veel krampjes. Heb voor de krampjes infacol gebruikt dit hielp goed. Probeer er dus achter te komen waarom hij huilt. succes
 
Terug
Bovenaan