Hij drinkt haast niet!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

zoals ik laatst al vertelde ben ik sinds 2 weken ongeveer over naar fles.
Ik heb nog heel weinig bv.
Maar hij drinkt zo weinig!
Als ik een fles van 200 cc maak, laat hij tot 120 staan of tot 100 soms.
Hij is gauw afgeleid en wil spelen.
Andere dingen eet hij wel gelukkig, fruit en groente hapje, yogurt enz.
maar ook niet veel.
En hij huilt ook niet als hij honger heeft.
Als ik hem de fles geef, drinkt hij wel maar niet veel.
Maar als ik hem die fles niet had gegeven was het ook wel goed geweest.

Wat vinden jullie hiervan??

Hij is van 5 april, dus vandaag precies 6 maanden

Hoi,

Nou de 6 maanden staat berucht om het weinig willen drinken dus.... Maar hij/zij drinkt toch nog best wel veel uit fles hoor! Joshua drinkt ook max 120cc per keer, ik zit nog op de 6 flessen en hij is al 8 maanden... Ook de borstvoeding heeft dan een dipje.... dus als je echt nog door wilt met bv zou ik je zoon/dochter toch wat vaker aanleggen of ga kolven want anders houd je bv helemaal op. Je geeft aan dat hij het andere eten wel goed eet, dus hij/zij krijgt echt wel wat binnen... Ik snap dat je bezorgt ben, maar als hij/zij echt honger heeft gaat ie wel eten.

Hoeveel drinkt hij flesvoeding nu en hoevaak nog de borst? Als jij nog vragen heb stel ze dan aan me....

grt suuz mv joshua 8-2-07

Hi,
Zat even mee te koekeloeren op dit forum, mijn dochtertje Veerle is ruim 4 maanden en heeft de afgelopen maand erg slecht gedronken (max 100cc per fles). Ben er nu achter gekomen dat zij de Omneo voeding niet zo lekker vindt, ben afgelopen maandag weer terug op de HA voeding en de flessen gaan weer leeg (kan ook toeval zijn hoor). Ook mijn dochtertje hele warme flessen erg lekker, als de fles naar haar zin niet warm genoeg is drinkt zij bijna niks.
Succes.
Groetjes,
Floor

quote: suuz82 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-10-2007 14:13:03'));

Hoi,

Nou de 6 maanden staat berucht om het weinig willen drinken dus.... Maar hij/zij drinkt toch nog best wel veel uit fles hoor! Joshua drinkt ook max 120cc per keer, ik zit nog op de 6 flessen en hij is al 8 maanden... Ook de borstvoeding heeft dan een dipje.... dus als je echt nog door wilt met bv zou ik je zoon/dochter toch wat vaker aanleggen of ga kolven want anders houd je bv helemaal op. Je geeft aan dat hij het andere eten wel goed eet, dus hij/zij krijgt echt wel wat binnen... Ik snap dat je bezorgt ben, maar als hij/zij echt honger heeft gaat ie wel eten.

Hoeveel drinkt hij flesvoeding nu en hoevaak nog de borst? Als jij nog vragen heb stel ze dan aan me....

grt suuz mv joshua 8-2-07

Hoi ik wil graag doorgaan met bv, maar ik heb echt haast niks meer.
Ik denk dat als hij een keer per dag zou drinken dat ik dan niet eens genoeg heb voor 1 voeding.
Ik leg hem zoiezo s' nachts aan als hij er om vraagt, en s'ochtends als hij wakker is.
En tussen door probeer ik het ook.
Ik ga morgen 2 dingen doen, 1 bijhouden hoeveel hij drinkt en eet.
2 ik ga echt wachten tot dat hij om de voeding vraagt.
Ik had zoiets van, hij heeft zo weinig gedronken hij zal wel honger hebben, ik ga het proberen. Misschien ligt het ook daaraan.

Dat van de 6 maanden had ik niet gehoord.

Ik laat het nog wel weten.

quote: Floor76 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-10-2007 20:59:40'));

Hi,
Zat even mee te koekeloeren op dit forum, mijn dochtertje Veerle is ruim 4 maanden en heeft de afgelopen maand erg slecht gedronken (max 100cc per fles). Ben er nu achter gekomen dat zij de Omneo voeding niet zo lekker vindt, ben afgelopen maandag weer terug op de HA voeding en de flessen gaan weer leeg (kan ook toeval zijn hoor). Ook mijn dochtertje hele warme flessen erg lekker, als de fles naar haar zin niet warm genoeg is drinkt zij bijna niks.
Succes.
Groetjes,
Floor

Wat zijn HA voedingen?
Ik heb het eerst met Kruidvat eigen merk geprobeerd, maar ik heb gisteren een pak van Friso gekocht. Die ga ik ook even proberen.
Dat van die warme fles is ook een tip, ik zal er op letten.

Dan kje wel!

Hoi,
HA = Hypo Allergene voeding. Mijn dochtertje was ruim twee weken te vroeg geboren en had geen zuigbehoefte en ik kolfde niet genoeg en HA voeding lijkt het meest op moedermelk, vandaar dat wij daar mee begonnen zijn.

Succes!
Groetjes,
Floor

Ik zou wel afkolven, maar dan puur om stuwing te voorkomen...Wanneer hij al zo weinig drinkt, zou ik het risico niet nemen. Met de fles is het nog te meten wat hij drinkt.:)
Wat voor schema heb je, qua voedingen?   Als je "teveel" andere dingen erbij geeft, merk ik ook wel aan mijn zoontje, dat de fles minder vlot gedronken word.
Hij is nu 8 maanden en zit op 3 flessen, 1 pap en fruithapje of warme hap.

Grtz,vonneg

Berend is 8 maanden en drinkt vaak maar 120 cc, alleen de ochtendfles gaat er echt goed in 190 cc. hij is gewoon niet zo'n grote eter.

Als je kindje het verder goed doet hoef je je misschien wel helemaal geen zorgen te maken.

Terug
Bovenaan