hij drinkt niet meer!!!

Hoi meiden,

Gisteravond heeft Marten om 20.00 uur zijn laatste flesje op, met moeite dronk hij ong.100 c. Vannacht schrok ik om 04.30 wakker omdat marten nog steeds sliep............ik ging kijken, alles okee. Hij werd een beetje wakker van mij, dus maakte ik een flesje klaar ( zoals altijd).Hier dronk hij ong. 40 cc. van....en viel in een diepe slaap. Vanmorgen sliep hij nog om 07.00 uur. Ik heb hem naar beneden gehaald om hem aan te kleden om naar de creche te gaan. Hij had een vreselijke peopluier, dus dat zat hem dwars dacht ik. daarom drinkt hij niet. Hierna bood ik hem een fles aan maar die wilde hij niet. Hij nam een paar slokjes en meer niet. Hij huilde niet, hij lachte zelfs.

Dan maar naar de creche, mijn oudste trakteert vandaag daar en moet voor 09.00 uur binnen zijn. Daar nog een keer geprobeerd. Hij bleef in slaap vallen en dronk minimaal. Hij heeft er ruim 30 min. over gedaan om een flesje van 120 cc op te drinken totdat er nog ruim 50 overbleef.......

Ik ben naar huis gegaan en heb toch de huisarts gebeld., Nu kan ik daar om half twaalf heen, gelukkig. Ik maak me zorgen, ook al geeft hij aan nergens last van te hebben, uim 12 uur tussen een voeding met 10 weken, lijkt me niet gezond. Daarbij blijft hij heel duf en suf. Ik moest hem echt wakker maken elke keer met flessen....

wie herkent dit?

Groetjes, Misja, mama van Thijmen (3 jr) en Marten ( 10 weken)

hoi

hier precies hetzelfde hoor rick is nu dikke 10 weken en drinkt ook heel slecht   maar poept en plast wel goed en de temp is ook goed  (dat is heel belangrijk)
ik denk zelf dat het een sprongetje is
maar als je je zorgen maakt gewoon naar de huisarts gaan hoor

succes groetjes priscilla

Hoi Misja, mijn mannetje heeft dat ook gedaan toen ie 9 a 10 weken was. Duurt hooguit 2 dagen en dan drinkt ie weer normaal.
Gister (11,5 weken) deed ie het weer, maar net weer gewoon een volle fles leeg. Dus waarschijnlijk niets aan de hand.
Echter als je kindje heel suf lijkt zou ik er ook even mee langs de ha gaan.
Succes ermee!
Liefs Phira

hoi hoi,

zo, ben net bij de ha geweest en idd alles is okee. Hij zal waarschijnlijk iets onder de leden hebben ofzo of idd een sprongetje maken. Mijn oudste heeft dit nooit gehad dus vandaar dat ik me toch wat zorgen maakte.Maar ik heb Marten net weer bij het kdv gebracht en ik ging weg toen hij lekker een flesje dronk. Weliswaar niet echt van harte en gulzig, maar alles wat hij binnen krijgt is prima volgens de ha. Nu is hij groot en zwaar, dus hij kan wel wat hebben.....

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Liefs, Misja

als het maar 1 dag is en je kind is verder gezond zou ik me niet zo veel zorgen maken hoor. Mirne had ook geen zin in haar fles, ze bleef maar weigeren. Ze heeft uiteindelijk tussen de ochtendvoeding (7u) en de avond voeding (18u) helemaal niets gedronken. Ze was wel wat slaperig, maar heel blij zolang die fles niet in de buurt kwam. Als ze de fles zag begon ze meteen te gillen&huilen.
Ze heeft zulke dikkebeentje en wangen... als ze d'r een keer geen zin in heeft moet ze het lekker zelf weten.

En de volgende dag was alles weer prima in orde...

Barbara
Mirne is nu 20 weken

isabel (15-=09-2006) heeft ook van die dagen dat ze mega slecht drinkt, ik hou dan altijd goed ed luiers in degaten of die wel nat genoeg zijn. dat is namelijk t eerste teken van uitdroging.
maar nu een ander vraagje. ze deed soms wel drie kwartier over haar voeding van 150 c+5 e n leek dan heel verveeld... ze nam er de tijd niet voor waardoor ze haar fl;es niet leeg dronk.
nou heb ik sinds gister een 1-2-3- speen op dr fles egdaan en nu heeft ze m al drie keere in 5 minuten leeg gedronken... denken jullie dat erg is. of moet ik toch terug gaan naar die drie kwartier??

alvast bedankt

Ik denk dat het vrij snel is. Normaal gesproken staat voor een fles een kwartier tot een half uur. Neem Isabel er genoegen mee dat ze zo snel klaar is??

Waarom een 1-2-3-speen. Heb je geen ander alternatief. Bijvoorbeeld bij Avent  heb je  losse een, losse twee, drie  spenen. Is dit misschien een optie?

Succes
Groetjes Prutske  

hallo mieden,

Alles is weer okee met Marten. Hij heeft dit weekend een buikgriep gehad, veel diarree en overgeven erbij, heel zielig. Nu is alles weer goed en drinkt hij met smaal zijn flesjes weer lekker leeg!!
Bedankt voor jullie lieve reacties in elk geval!

Wat betreft de spenen uit het stukje van Ineke, ik zou als ik jou was geen 123 speen meer gebruiken. Als je het idee hebt dat de fles te langzaam wordt leeggedronken, ga dan over naar een medium speen. Als de fles idd sneller dan 10 min wordt leeg gedronken, dan is dat echt te snel en krijgen ze kramp en last van spugen...... Niet doen dus!

Groetjes, Misja,

Terug
Bovenaan