Hij drinkt veel minder melk, wat kan ik doen?

Hoi allemaal,

Brooklyn is nu 4 en halve maand en dit was zijn voedingsschema:

  7.00        Fles van 210 cc
11.00        Fles van 210 cc
13.30        ong.2 eetlepels vers fruit met halve liga
15.00        Fles van 210 cc
18.00        ong. 2 eetlepels verse groente met halve liga
19.00        Fles van 210 cc

Nou dronk Brooklyn bijna altijd alles wel leeg en at ook zijn "bordje" leeg.
Sinds een week laat hij bij alle flessen zeker 50cc(uitgezondert die van 7.00)  staan met de flessen van 15.00 en 19.00 snap ik dat nog vanwegen het vaste voeding.
Maar hij heeft nu net om 11.00 zijn fles gehad hij heeft eerst 30 cc gedronken begon hij te vervelen ( hoofd draaien) op aangedrongen nog 40 cc gedronken en daarna wilde hij echt niet meer. Hij heeft dus maar 70 cc op ipv 210. Kan dit door tandjes komen of weet iemand een eventuele andere oorzaak.

Alvast bedankt,

Groetjes Kim en Brooklyn
 
Hoi Kim,
het komt me bekend voor, alleen Brooklyn is 4,5 maand en Jamey 7 maanden. Bij Jamey komt het doordat hij vanaf 6 maanden vaste voeding krijgt en dus minder behoefte aan de fles. Hij laat ook steeds 60-80 staan. Hij kreeg tot vorige week 4 flessen en nu ben ik terug naar 3 flessen. Maar dat kan bij jou nog niet daarvoor is Brooklyn nog te klein. Dat is wel een nadeel als de bijvoeding vanaf 4 maanden gegeven wordt, omdat er in de fles alles zit wat ze nodig hebben tot 6 maanden.
Het kan dus een oorzaak zijn. Als ze last hebben van tandjes (hebben niet alle baby's) dan kwijlen ze meer, kunnen ze pijn hebben of verhoging  en vinden ze het juist lekker om op de speen te bijten. Het wegdraaien etc wat jij beschrijft doet Jamey dus ook. Maar misschien ook het warme weer?
Groeten, Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Terug
Bovenaan